1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.

Hei Gjest,

Vi er et forum dedikert til spillere! 

Uansett hva du liker å spille kan du diskutere det her!

Registrer deg i dag, og diskuter med oss på Spillforumet.no!

Anbefalt De tre store VR tilbyderene: PSVR vs Oculus Rift vs HTC Vive

En tråd i 'Generell spilldiskusjon' startet av kaieivindm, 23 Mar 2016.

Stikkord:
Lesere:
Dette innlegget leses av 5 leser(e).
  1. kaieivindm

    kaieivindm Moderator Forumleder

    1.922
    374
    328
  2. kakemannen

    kakemannen Nintendo Forever Senior medlem

    792
    121
    298
    Kanskje like greit å innse at å vente til VR 2.0 kommer er det beste.

    Øker de komfort, fjerner kabler og øker FOV.

    Så at VIVE får en tilleggsmodul som er trådløs, med 2ms input lag?
     
  3. kaieivindm

    kaieivindm Moderator Forumleder

    1.922
    374
    328
    Siste data som finnes kan sees her.

     
  4. GrinderX9

    GrinderX9 GG Promotør Senior medlem

    357
    98
    243
    Trist å se det selger under forventet. Men med de prisene, er jeg forundret over at det selger så bra som det gjør :/
     
  5. kaieivindm

    kaieivindm Moderator Forumleder

    1.922
    374
    328
    Jeg tror SONY har bommet en del de siste månedene.

    1) Lansere PSVR og PS4 PRO for nærme hver andre
    2) For høy pris (mainstream hiver seg ikke på før $299)
    3) 2 hardware produkter i et og samme konkurrerende segment
    4) Undervurdering av UHD 4K blu ray spiller?

    Nå kan det se ut som Playstation familien (PS4 slim + PS4 pro) tar USA og NPD for November (jeg får ikke tak i tall før senere). NPD skal tracke accessories og dermed gi ut tall på de ulike devicene.

    Men å selge ut ca 750k mot 2.6 millioner som antatt, betyr 1 av 2 ting. Enten har analyseselskaper bommet kraftig på markedet, ellers har SONY lagt opp feil strategi.
     
  6. kakemannen

    kakemannen Nintendo Forever Senior medlem

    792
    121
    298
    @kaieivindm så nok en gang ser det ut som mobil markedet gjør det best igjen, til og med innenfor VR?
    Gear VR ligger best an i rekken, i følge linken din med 2.3 millioner enheter for salg.

    Det må endre seg i løpet av 2017 og fremover, ellers blir alt mobil sentrert! Kan ikke forstå at det er godt nok?

    Legger du ut tallene her når du får de?
     
  7. kaieivindm

    kaieivindm Moderator Forumleder

    1.922
    374
    328
    Det blir ca tall, da jeg ikke kan poste nøyaktige tall før spesifikke datoer. Men kommer tilbake til det.
     
    kakemannen liker dette.
  8. Joachim_F

    Joachim_F GG Spillhistorie Senior medlem

    475
    82
    233
    kakemannen liker dette.
  9. kaieivindm

    kaieivindm Moderator Forumleder

    1.922
    374
    328
    NPD data for november:
    PS4 familien, 1.1 million solgte enheter.
    Xbox One/s 1.0 million solgte enheter.

    PSVR 68.000 solgte slik jeg tolker det.

    Ingen oppdatert data på VIVE og Oculus.
     
  10. kakemannen

    kakemannen Nintendo Forever Senior medlem

    792
    121
    298
    68k er jo mye for en månde! Da tar de HTC og Oculus igjen innen for Q1 neste år. Men det er vel mer ned mot 10-20k som er normalen per mnd, november er jo Black Friday og julehandel.
     
  11. GrinderX9

    GrinderX9 GG Promotør Senior medlem

    357
    98
    243
    Da har jeg prøvd de første to timene av Resident Evil 7 I psvr! Jeg kan med hånden på hjertet si at dette er det mest gjennomførte VR spillet jeg har prøvd. I PSVR tråden, har jeg skrevet litt om hvordan jeg oppfatter dette settet opp I mot Oculus rift, men kort fortalt fungerer PSVR Ganske så bra, med litt dårligere oppløsning.

    men sett bort fra Oppløsingen er dette det først AAA spillet som egentlig er laget med VR søtte fra bunnen av. Spillet har også mange VR spesefikke innstillinger for å gjøre opplevelsen mindre intens for de som reagerer på slikt.

    Men fy F for en hærlig fantastisk og skummel opplevelse dette var. Men ut I fra hvordan andre som jeg har sett prøve har reagert, så er jeg nok jeg sterke og gode nærver. Det var super skummelt for all del, men jeg har heller egentlig ikke noe stort problem med å spille det.

    Som VR spill var dette en terningkast 6/6 opplevelse. RE7 virker også som ett veldig godt og solid spill, også ut I fra vanlige spill kriterier, fra de to timene jeg fikk teste.

    anbefaller på det sterkeste til alle med PSVR, for de som liker Resident Evil og har nogenlunde god tåleevne for skumle spill (Lover deg, du har aldri prøvd noe skummlere enn R7 i VR:D )
     
    kaieivindm liker dette.
  12. kaieivindm

    kaieivindm Moderator Forumleder

    1.922
    374
    328
    Er så misunnelig for at jeg ikke kan spille VR spill, helsikens svimmelhet altså! @GrinderX9 godt du likte det, er mye skryt av RE7 fra PSVR siden. Godt å høre, men litt enig med @kakemannen at VR 2.0 kan ikke komme fort nok. Ennå bedre tracking satser jeg på, slik at den ikke sklir slik, og kanskje mulighet for oss som ikke tåler denne generasjonen så godt til å komme på banen. (y)
     
  13. GrinderX9

    GrinderX9 GG Promotør Senior medlem

    357
    98
    243
    Lurer på når det blir, og hvordan de har tenkt å løse det :/ . Med tanke på at du I dag må ha en pc til ca 12.000 kr for å virkelig kunne utnytte vr sitt potensiale I dag. Finnes jo ikke ett skjermkort på markedet som er I nærheten av å kunne dra VR I 4K. Film og bilder I 4K, absolutt. Men spill, ikke I nærheten. Men på den annen side er det jo Ganske utrolig at de får VR til å fungere så bra på en ps4, så jeg er åpen for muligheten at det kommer VR I 4K fortere enn jeg tror.
     
  14. fnwilborn

    fnwilborn Moderator Forumleder Promotør Senior medlem

    2.258
    401
    343
    Mine skjermer er ikke mer enn Full-HD uansett, og jeg har ikke noe VR-utstyr og vil ikke gå til innkjøp av det på lenge. Men sjekket VR-ytelsen til PCen min med VRMark, etter at jeg fikk det nye RX460-kortet mitt. Det er ikke et toppkort så klart, men det var det jeg kunne ta meg råd til da det gamle kortet døde. Og det kjører spillene mine godt.:)

    Her er resultatet fra VRMark, for de som skulle være interessert:
    upload_2017-2-20_0-2-31.png

    Det står ikke noe om det på bildet over, men jeg har altså en SSD 6-Gbit interface.:)

    Så til resultatene:
    upload_2017-2-20_0-5-28.png

    På det beste fikk jeg nesten 54 FPS, som fremdeles er noe lavt i forhold til de oppgitte målene.:p
     
  15. kaieivindm

    kaieivindm Moderator Forumleder

    1.922
    374
    328
    Trodde VRMark bare for for VR? Eller har de rett og slett endret navn nå? Er vell gamle 3D Mark dette?
     
  16. fnwilborn

    fnwilborn Moderator Forumleder Promotør Senior medlem

    2.258
    401
    343
    VRMark er for VR ja. Tester om maskinen takler det.
     
  17. kaieivindm

    kaieivindm Moderator Forumleder

    1.922
    374
    328
    Du er vel et stykke fra VR med den maskinen :)
     
  18. fnwilborn

    fnwilborn Moderator Forumleder Promotør Senior medlem

    2.258
    401
    343
    Ville vite hvor langt unna.:) CPU, RAM og SSD er langt innenfor, men GPU er litt svak ja.:)
     
  19. kakemannen

    kakemannen Nintendo Forever Senior medlem

    792
    121
    298
    Godt spørsmål. Ser for meg innen to-tre år, er vi på 4k Vr. Av den ekle grunnen hvordan MS og SONY driver 4k tematikken på konsollene sine.

    I mosetning til 3D som forsvant fort, har derimot 4k tv blitt pushet på en helt annen måte. Nå er det jo slik sett billig i Norge, men en merker at det er mye mindre rid mellom full hd og 4k enn fra hd ready til full hd.

    Slik jeg ser det, har de to store utfordringer, størrelse på headsett og de tekniske detaljene der + tracking.
     
  20. kaieivindm

    kaieivindm Moderator Forumleder

    1.922
    374
    328
    Endelig nye tall for PSVR hvert fall.

    Artikkel fra New York times sier følgende:
    Link.
     
    fnwilborn liker dette.
Verifisering:
Utkast lagret Utkast slettet

Del denne siden