Hva er nytt
Topp Bunn
  • Hei Gjest,

    Velkommen til Spillforumet. Registrer deg i dag og bli med på diskusjonen!

Førsteinntrykk: Ashes of the Singularity

Spillhistorie.no

Spillhistorie
Medlem
Førsteinntrykk: Ashes of the Singularity, av Joachim Froholt

Stardocks nye sanntidsstrategispill er lansert i «early access», og vi har tatt en titt. Det krever litt mot å lansere et sanntidsstrategispill like før StarCraft II: Legacy of the Void slippes løs, men det er likevel nettopp dette den amerikanske spillutgiveren Stardock har gjort. Ashes of the Singularity er det første spillet fra utviklerstudioet Oxide ... Les videre >>

Innlegget Førsteinntrykk: Ashes of the Singularity dukket først opp på Spillhistorie.no.



Fortsett å lese...
 

kakemannen

Nintendo Forever
Medlem
Har bare lest om dette spillet med tanke på DX12 og benchmarks pga det klarer så mye mer enn DX11 osv.
Men hva er egentlig max units her? Noe av det som har irritert meg mest med RTS er at det alltid er en stopp på units etter x antall.
 

Joachim_F

Spillhistorie
Medlem
Jeg antar det er en øvre begrensning et sted, men jeg har ikke nådd den. Det er en "soft cap", altså hver enhet krever "logistics", og det er et tak på hvor mye logistics du kan støtte. Men dette er temmelig høyt til å begynne med, og du kan øke det ved å forske underveis.
 

kakemannen

Nintendo Forever
Medlem
Jeg antar det er en øvre begrensning et sted, men jeg har ikke nådd den. Det er en "soft cap", altså hver enhet krever "logistics", og det er et tak på hvor mye logistics du kan støtte. Men dette er temmelig høyt til å begynne med, og du kan øke det ved å forske underveis.
Kult! Så hvis jeg har forstått dette rett, så skaleres det automatisk.

Og DX12 skal i teorien gjøre dette til en bedre opplevelse, men må ha DX12 kort?

Kanskje en god grunn til å starte sparing. :cool:
 

Joachim_F

Spillhistorie
Medlem
Du må spesifikt forske på logistics for å få hevet taket. Kostnadene øker hver gang du gjør dette, så jeg antar at man kommer til et punkt hvor det rett og slett ikke lenger er praktisk.

Man kan spille med DirectX 11 også. Jeg vet ikke helt hva du trenger for å få DX12 til å funke (annet enn Windows 10). :)
 

kakemannen

Nintendo Forever
Medlem
Du må spesifikt forske på logistics for å få hevet taket. Kostnadene øker hver gang du gjør dette, så jeg antar at man kommer til et punkt hvor det rett og slett ikke lenger er praktisk.

Man kan spille med DirectX 11 også. Jeg vet ikke helt hva du trenger for å få DX12 til å funke (annet enn Windows 10). :)
OK - så spillet har tak, også må man gjøre noe for mer resurser. For så vidt greit nok det. Er vel mer eller mindre slik de andre RTS har fungert også. Men bare synes å leste at her kunne man ha 5000 units på brettet, mot 2-300 i andre RTS.

Tror det er på tide å sette spare grisen i bruk, når DX12 kommer for fullt. :)