GTA V - 4K mod

kaieivindm

Moderator
Medlem
The Pinnacle of V - har laget en 4K mod til GTA V for PC.

Link til hjemmesiden deres.

Skjermbilder:
upload_2015-12-3_12-47-32.png


upload_2015-12-3_12-48-0.png


upload_2015-12-3_12-48-17.png


Med andre ord, verdt å sjekke ut om dette kan være noe du er gira på!
 

kaieivindm

Moderator
Medlem
Sweet! Har hørt at det skal være litt ytelsesproblemer da :/ Kommer vel sikkert litt an på hardware
Vel, med 2160p oppløsning, så blir det vel automatisk litt problemer om man ikke har et monster!
Men er det selve moden det er problemer med? Vet du?

Jeg har (shame on me) aldri fått spillt noen av GTA spillene, så kjenner ikke til mode opplegget og eller spillene i den grad.
 

fnwilborn

Moderator
Promotør
Medlem
Utrolig stilig.:) Men vil vi se forskjell? Tek.no har en interessant test på det: http://www.tek.no/artikler/test-blindtest-4k/197215

Kanskje det ikke kan overføres til PC-skjemen direkte? Jeg aner ikke.:) Alt jeg vet, er at med en fire år gammel rakker som sliter med Star Citizen og som gir meg mengder trøbbel med BSODs nå som jeg har Win10(er det sammenheng eller tilfeldighet? Jeg nøler med å reinstallere 8.1 for å sjekke. Har et forferdelig sikkerhetsregime med et spill jeg tester, som jeg må igjennom på nytt om jeg reinstallerer. Ugh...), og at jeg ikke har råd til noe nytt på PC-fronten akkurat nå.:p
 

Cliffback

Medlem
Vel, med 2160p oppløsning, så blir det vel automatisk litt problemer om man ikke har et monster!
Men er det selve moden det er problemer med? Vet du?

Jeg har (shame on me) aldri fått spillt noen av GTA spillene, så kjenner ikke til mode opplegget og eller spillene i den grad.
Mhm, men tror også at det ikke utelukkende er den høye oppløsningen sin feil. Kanskje litt dårlig optimalisert og krevende sammenlignet med et godt optimalisert PC-spill. Har opplevd veldig mye forskjellig på den fronten. Kan spille The Crew i 4K på PC, mens The Witcher 3 er håpløst i mer enn 1080p. Men tror denne modden varierer litt avhengig av hardware, altså at noen kort kanskje ikke fungerer så bra, selv om de teknisk sett skal takle det. Har sett videoer med framerate som dropper ganske langt ned. Har også sett en video der de greier å kjøre det smooth. Dette er bare spekulasjoner altså, men mods kan ofte kreve litt ekstra ;)
 

Cliffback

Medlem
Utrolig stilig.:) Men vil vi se forskjell? Tek.no har en interessant test på det: http://www.tek.no/artikler/test-blindtest-4k/197215
Den testen der tror jeg ikke man kan stole 100% på i hvert fall. Etter å ha lest litt i kommentarfeltet, og linker til andre lignende tester, så kan det virke som at forholdene de satt opp ikke får utnyttet 4K-oppløsningen på det beste, mtp at de brukte h.264-komprimering på 4K-materialet.

Når det skal sies, så ser du jo mindre forskjell jo lenger unna du sitter, og det kan godt hende at det er vanskelig å se forskjell på den avstanden. Hadde bare vært så mye bedre om de brukte en større skjerm, der du faktisk kan utnytte oppløsningnen på en litt større flate. Har en 40" 4K-PC-monitor, og der blir forskjellen til 1080p veldig stor, men da sitter jeg jo forholdsvis nærme da. Hadde de brukt en større TV, type 70", så ville de nok fått frem fordelene med høyere oppløsning bedre enn de gjorde. Nå virker det jo nesten som at de sier at vi ikke burde pushe teknologien videre.

Men uansett, ville tatt 1080p OLED over 4K LCD any day!
 

fnwilborn

Moderator
Promotør
Medlem
Hmm... Kanskje. For meg er det mer viktig med to skjermer enn 4K i hvert fall.:) Ikke det at min nåværende rigg ville likt 4K, jeg har en trusty old HD6870 inni.:p
 

Cliffback

Medlem
Hmm... Kanskje. For meg er det mer viktig med to skjermer enn 4K i hvert fall.:) Ikke det at min nåværende rigg ville likt 4K, jeg har en trusty old HD6870 inni.:p
Hehe, tar nok uansett noen år før det begynner å bli stabilt å spille i 4K, så ikke et must å kaste seg inn i det helt enda. Kan garantere ganske mye frustrasjon, spesielt om du har AMD :p Har stadig problemer på Mac Pro'en min, og på jobben så krasjer grafikkortdriverne på redigeringslaptopene alt for ofte. Huff, jeg liker ikke AMD altså.

Har aldri testet å spille med to eller flere skjermer, men har en ultrawide 2560x1080 monitor. Veldig cinematisk og deilig å spille på. Blir fort litt knot med dårlig optimaliserte spill da :p

Er det en form for Eyefinity du kjører?
 

fnwilborn

Moderator
Promotør
Medlem
Eyefinity? Aner ikke. Har en hdmi eller dispayport(husker ikke i farten) og en dvi tilkoblet.
 

kakemannen

Nintendo Forever
Medlem
WOW! Det regnet i øverste bilde og det vannet i det 2 bilde?! crazy shit good da! :)

Men maskinen skal håndtere det også! ha ha og der er ikke jeg. Men kult for de som kan gjøre det. Også ganske fett at noen lager slike mods til spill.
 

fnwilborn

Moderator
Promotør
Medlem
OK. Jeg aner ikke, sikkert ikke da. Jeg har to skjermer koblet til samme skjermkort i hvert fall.:) Prøvde tre, men da ble maskinen ustabil. Viste seg at enkelte kort ikke klarer mer enn to skjermer. Men for å være helt ærlig, det holder med to.:) En er dog altfor lite!
 

kakemannen

Nintendo Forever
Medlem
Eyefinity er AMDs betegnelse på et oppsett med flere skjermer, der bildet blir fordelt :)
Trodde eyefinity var dødt? Brukes det lenger? Litt av poenget med windows 10 er jo at man kan ha mange skjermkort i pcen, men trenger ikke å være samme model eller merke!?
 

Cliffback

Medlem
Trodde eyefinity var dødt? Brukes det lenger? Litt av poenget med windows 10 er jo at man kan ha mange skjermkort i pcen, men trenger ikke å være samme model eller merke!?
Det har man vel alltid kunne hatt, men de vil ikke kunne greie å snakke samme om å utføre de samme kommandoene om det ikke er identiske kort som kjører i SLI/Crossfire, slik jeg har forstått det. Men du skal vel kanskje kunne dedikere et kort til hver skjerm, og la det ta seg av alt som rendres ut til den delen av bildet?
 

kakemannen

Nintendo Forever
Medlem
Det har man vel alltid kunne hatt, men de vil ikke kunne greie å snakke samme om å utføre de samme kommandoene om det ikke er identiske kort som kjører i SLI/Crossfire, slik jeg har forstått det. Men du skal vel kanskje kunne dedikere et kort til hver skjerm, og la det ta seg av alt som rendres ut til den delen av bildet?
Vet ikke om jeg er enig, for jeg forstod at det MS ville med DX12; var at uavhengig av gfx kort en har, kan man sette de som "ett" kort som brukes.

Var det som ble sagt.

Dermed forsvinner tanken med EyeFinity og hva nå enn Nvidia bruker for SLI.
 

Cliffback

Medlem
Vet ikke om jeg er enig, for jeg forstod at det MS ville med DX12; var at uavhengig av gfx kort en har, kan man sette de som "ett" kort som brukes.

Var det som ble sagt.

Dermed forsvinner tanken med EyeFinity og hva nå enn Nvidia bruker for SLI.
Tja, jeg vet i hvert fall at SLI og Crossfire fortsatt er en ting under Windows 10, og at det fortsatt er ytterst nødvendig om du skal spille med to grafikkort. Har forøvrig en PC med Windows 10 og to AMD-kort i Crossfire. Foreløpig snakker i hvert fall kortene ikke sammen ved gaming uten å skru på Crossfire. Kanskje featuren du nevnte er noe som skal implementeres etter hvert?
 

kakemannen

Nintendo Forever
Medlem
Tja, jeg vet i hvert fall at SLI og Crossfire fortsatt er en ting under Windows 10, og at det fortsatt er ytterst nødvendig om du skal spille med to grafikkort. Har forøvrig en PC med Windows 10 og to AMD-kort i Crossfire. Foreløpig snakker i hvert fall kortene ikke sammen ved gaming uten å skru på Crossfire. Kanskje featuren du nevnte er noe som skal implementeres etter hvert?
Vært bortreist en stund, men her er litt info om hva som er tiltenkt.

DX12 will allegedly enable mixed configurations of AMD and Nvidia GPUs to work together through the explicit asynchronous multi-GPU feature. This was revealed in a recent article by Tom’s Hardware, in which the website claimed through some of its own sources that Microsoft’s upcoming DirectX 12 API will enable cross-vendor multi-GPU configurations.

Read more: http://wccftech.com/dx12-nvidia-amd-asynchronous-multigpu/#ixzz3urZRy79L
Linken jeg fant det fra.
 

Cliffback

Medlem
Vært bortreist en stund, men her er litt info om hva som er tiltenkt.



Linken jeg fant det fra.
Åja, det hadde jo vært spennende! Det kan være noe de vil implementere etter hvert?

Etter litt søking, så kan det se ut som at NVIDIA nekter å være med på "gamet". De skal ha lagt inn noe i grafikkortene som får de til å shutte ned om det er AMD-kort i systemet. I følge dette forumet i hvert fall. Kan forsåvidt være helt feil. Kanskje det vil ende opp med å bare gjelde forskjellige typer kort innen samme merke? Kan se for meg at det både er mer praktisk, og enklere å programmere :)
 

kakemannen

Nintendo Forever
Medlem
Åja, det hadde jo vært spennende! Det kan være noe de vil implementere etter hvert?

Etter litt søking, så kan det se ut som at NVIDIA nekter å være med på "gamet". De skal ha lagt inn noe i grafikkortene som får de til å shutte ned om det er AMD-kort i systemet. I følge dette forumet i hvert fall. Kan forsåvidt være helt feil. Kanskje det vil ende opp med å bare gjelde forskjellige typer kort innen samme merke? Kan se for meg at det både er mer praktisk, og enklere å programmere :)
Tror alle nyere kort allerede er "DX12" kompatible, men noen mer enn andre. Og bare nye kort får alle DX12 instruksjonene som lar de få oppleve alle valg. Slik som det egentlig har vært opp med DX9, 10 og 11.

Vet MS har jobbet mye med AMD på DX12, og blir ikke overasket om Nvidia går sitt eget løp. Siden de sitter på største kakedelen i grafikkort bransen fra før.
 

Cliffback

Medlem
Tror alle nyere kort allerede er "DX12" kompatible, men noen mer enn andre. Og bare nye kort får alle DX12 instruksjonene som lar de få oppleve alle valg. Slik som det egentlig har vært opp med DX9, 10 og 11.

Vet MS har jobbet mye med AMD på DX12, og blir ikke overasket om Nvidia går sitt eget løp. Siden de sitter på største kakedelen i grafikkort bransen fra før.
Yes. Alle nyere kort får/har fått oppdateringer som gir de støtte for DX12, men jeg tror som du sier at det stemmer at det er forskjellige "grader" av kompatibilitet, og at kort laget før DX12 kom (som fortsatt har fått støtte) ikke nødvendigvis har absolutt alle funksjonene.

NVIDIA kan jeg se for meg at holder seg litt for seg selv og gjør sin egen greie. AMD er desperate om dagen, så de gjør nok alt de kan for å overbevise oss om at de er verdt å benytte seg av deres kort igjen :p Man ser godt forskjellen på de to ved sammenligning av G-Sync og Freesync :)
 

kakemannen

Nintendo Forever
Medlem
Yes. Alle nyere kort får/har fått oppdateringer som gir de støtte for DX12, men jeg tror som du sier at det stemmer at det er forskjellige "grader" av kompatibilitet, og at kort laget før DX12 kom (som fortsatt har fått støtte) ikke nødvendigvis har absolutt alle funksjonene.

NVIDIA kan jeg se for meg at holder seg litt for seg selv og gjør sin egen greie. AMD er desperate om dagen, så de gjør nok alt de kan for å overbevise oss om at de er verdt å benytte seg av deres kort igjen :p Man ser godt forskjellen på de to ved sammenligning av G-Sync og Freesync :)
Er Nvidia fan selv, men ser helst at AMD holder seg i bransjen, så ikke det blir monopol. Da blir det kjedelig for oss brukere.

Men mener det må komme mer DX12 info snart, og spill.
 
Topp Bunn