Hva er nytt
Topp Bunn
  • Hei Gjest,

    Velkommen til Spillforumet. Registrer deg i dag og bli med på diskusjonen!

Rykte Hvilket spill som ikke er annonsert vil du se laget?

fnwilborn

Moderator
Promotør
Medlem
Sitter her og tester [censored] (en lang og tro tjeneste i [censored] sin community innebærer at man har god sjanse til å få enkelte perks), som kommer om en god stund. Sorry, NDA.;)

Det fikk meg til å tenke.

Hvilket spill som ikke er annonsert, men dere antar kommer, gleder dere mest til? Og hva ønsker dere å se?

Som ihuga Paradox-fan ønsker jeg Victoria 3, snarest! :D (obviously ikke hva jeg tester ;) )

Jeg håper de fikser verdensmarkedet og strømlinjeformer økonomien og POP-management. Ellers vil se se mer av industrialiseringsfeatures og politikk-features! Alt på siste versjon av Clauzewitz-enginet og like polished som Crusader Kings II (som jeg testet fra pre-alpha, if I might add...;) ).

*sikle*
 

Joachim_F

Spillhistorie
Medlem
Tenke, tenke, tenke...

Det har skjedd noe merkelig i løpet av de siste årene... utrolig mange av de spillene jeg alltid har ønsket meg har enten dukket opp, blitt annonsert eller fått tilsvarende utgivelser (åndelige oppfølgere, osv). Er nok litt på grunn av Kickstarter, men det forklarer ikke alt. Jeg mener, det kommer jo til og med et nytt Star Control-spill.

Det jeg kanskje kunne ønsket meg var et nytt Quest for Glory-spill. Hero U kunne ha blitt det, men jeg har ikke lenger noen spesielt god tro på det prosjektet. Et spill som forsøkte å gjenskape stemningen og friheten fra det originale spillet, uten å være en direkte nyversjon. Hadde ikke trengt å være et pek-og-klikk-spill, men måtte hatt like sterke eventyrelementer som originalen.

Og det måtte selvsagt ikke vært et plattformspill (*skule på nye King's Quest*).

Hadde heller ikke gjort meg noe om Codemasters fikk lansert den PC-versjonen av SWOS som de lovet for hundre år siden.
 

kaieivindm

Moderator
Medlem
Oh kult!

Et spill i historien som virkelig vil gi meg en super oppfølger, som jeg tviler på skjer! Men ønsket og savnet er umenneskelig stort. Nemlig oppfølger til Freelancer.

Vet ikke om dere noen gang prøvde Freelancer, men i løpet av ungdommen min og mye av studenttiden min satt jeg med dette spillet.

Nå ser det jo ut som at RSI og Star Citizen får mye av det samme i sitt spill, og kan dekke noe av behovet.
 
Jet vil gjerne se et nytt F-zero spill. F-zero GX kom ut i 2003, så jeg syns set er på tide.

Muligheten for at det kommer, ser ikke så verst ut helder. Med tanke på Mario Kart DLCen som kom.
 

kakemannen

Nintendo Forever
Medlem
Er heller av den oppfattelsen at for mange gamle serier kommer tilbake, og synes "det er lett" vei ut i stedet for å tenke nytt?
De fleste spill i dag er jo på bakgrunn av eldre spill.

Savner mer innovasjon og nyskapning innenfor spill.
 
Egentlig ganske enig med deg kakemannen.

Et annet spill jeg venter på, og som jeg antar ikke er langt unna er det nye spillet fra That Game Company. Stor fan av deres tidligere spill(Flow, Flower og Journey), og ser frem til å se hva de finner på denne gangen.
 

kakemannen

Nintendo Forever
Medlem
Egentlig ganske enig med deg kakemannen.

Et annet spill jeg venter på, og som jeg antar ikke er langt unna er det nye spillet fra That Game Company. Stor fan av deres tidligere spill(Flow, Flower og Journey), og ser frem til å se hva de finner på denne gangen.
Playstation exclusives... men psykadelisk nok til å trollbinde folk!? :)
Har bare sett andre spille Flower og Journey, aldri testet selv.

Skulle ønske noen satt med ideèr og tanker om AAA eventyr spill, kanskje i pek og klikk sjangeren. Det savner jeg.
 

fnwilborn

Moderator
Promotør
Medlem
Ja! Jeg hater Telltale-adventures a la Walking Dead. Jeg vil ha tid til å tenke, og der er det kun split second choices hele veien...! Grrr...... Jeg får et spm og om jeg ikke leser svarene og svarer riktig i løpet av fem sek, så er sjansen borte? Kyss meg bak...
 

kaieivindm

Moderator
Medlem
Ja! Jeg hater Telltale-adventures a la Walking Dead. Jeg vil ha tid til å tenke, og der er det kun split second choices hele veien...! Grrr...... Jeg får et spm og om jeg ikke leser svarene og svarer riktig i løpet av fem sek, så er sjansen borte? Kyss meg bak...
Ha ha men jeg har hørt mange si det er veldig gode spill.
 

fnwilborn

Moderator
Promotør
Medlem
Ja, derfor kjøpte jeg sesong 1 av spillet. Spilte en halvtime og quitta i disgust. Forferdelig.
 

fnwilborn

Moderator
Promotør
Medlem
Hehe, godt.:p

Jeg ser fram til Thimbleweed Park forresten, håper mest på en moderne take på pek og klikk, men kickstartet det pixelart-spillet.:)
 
@LMK Gaming hvorfor F-zero egentlig? Var ikke det mye likt Wipeout? Som var bedre?
Stemmer at dette er to visuelt ganske like spill. Gameplay og spillfølelsen er nokså ulik dog. Etter å ha prøvd Wipeout på PS3, vil jeg si jeg foretrekker F-zero X eller GX.

Å forklare hvorfor er ganske vanskelig uten at du kan kjenne forskjellen selv, men jeg skal prøve. Bilene(romskip, kjørbare raketter?) i Wipeout føles større og tyngre. Når man styrer, føles kontrollene litt slakke(fant ikke bedre ord). Fartsfølelsen er også noe mindre i Wipeout, og banene er ofte litt smale i forhold til bilene.

F-zero X kjører i 60fps og har etter min mening bedre fartsfølelse. Styringen er også mer stram, og jeg føler bilene adlyder mitt minste vink. Det er et mer intenst spill, og noen vil si kanskje vanskeligere. Banene er mer varierte med både smale og krevende partier, og breie lange svinger hvor det gjelder å ha høyest mulig fart uten å skli.

Når jeg avgjør om jeg liker et spill, veier spillfølelsen veldig mye. Wipeout har muligens bedre grafikk(nyere spill), men følelsen av å kjøre et F-zero spill er vanskelig å slå.

Spør gjerne om du vil ha mer forklaring, jeg er ikke så flink til å forklare alltid hva jeg tenker.
 

kakemannen

Nintendo Forever
Medlem
Stemmer at dette er to visuelt ganske like spill. Gameplay og spillfølelsen er nokså ulik dog. Etter å ha prøvd Wipeout på PS3, vil jeg si jeg foretrekker F-zero X eller GX.

Å forklare hvorfor er ganske vanskelig uten at du kan kjenne forskjellen selv, men jeg skal prøve. Bilene(romskip, kjørbare raketter?) i Wipeout føles større og tyngre. Når man styrer, føles kontrollene litt slakke(fant ikke bedre ord). Fartsfølelsen er også noe mindre i Wipeout, og banene er ofte litt smale i forhold til bilene.

F-zero X kjører i 60fps og har etter min mening bedre fartsfølelse. Styringen er også mer stram, og jeg føler bilene adlyder mitt minste vink. Det er et mer intenst spill, og noen vil si kanskje vanskeligere. Banene er mer varierte med både smale og krevende partier, og breie lange svinger hvor det gjelder å ha høyest mulig fart uten å skli.

Når jeg avgjør om jeg liker et spill, veier spillfølelsen veldig mye. Wipeout har muligens bedre grafikk(nyere spill), men følelsen av å kjøre et F-zero spill er vanskelig å slå.

Spør gjerne om du vil ha mer forklaring, jeg er ikke så flink til å forklare alltid hva jeg tenker.
Takk. Jeg er enig i dine påstander. Liten erfaring med F-zero, men har spilt mye Wipeout. Og er enig i "tyngden" på kjøretøy.

Godt å høre det er andre som prioriterer gameplay foran grafikk i disse dager. (Kan være jeg synes det pga dårlig maskin) :D
 

kaieivindm

Moderator
Medlem
Etter mye tenking vil jeg se et NYTT Transport Tycoon spill! En fullstendig utvidelse av originalen med mye nytt innhold!
Hvor jeg kan sitte i timevis på skjermen, og få bekreftelse på at jeg er helt rå til å tjene penger :)

F.eks med motoren som Cities: Skylines bruker! Det hadde vært kjempe kult. Samt med dag/natt syklus osv.
 

fnwilborn

Moderator
Promotør
Medlem
Jeg tror du vil få sett det. Og jeg deler ønsket!:) Shams Jorjani fra Paradox har sagt at de ønsker å bygge opp ekspertisen rundt bybyggerspill og lignende genre steg for steg, og han har hintet mot det som et mål.
 

kaieivindm

Moderator
Medlem
Jeg tror du vil få sett det. Og jeg deler ønsket!:) Shams Jorjani fra Paradox har sagt at de ønsker å bygge opp ekspertisen rundt bybyggerspill og lignende genre steg for steg, og han har hintet mot det som et mål.
Er det skrevet noe om det? Hadde vært interessant å sett på det. For dette var nytt.
 

fnwilborn

Moderator
Promotør
Medlem
Ok. Er på tlf og vanskelig å søke. Men jeg fant dette på forumet deres fra mars i år:

We first talked about taking on the City builder genre 4 years ago.

We, rightly so, came to the insight that it's not something one does in one bold stroke. It's like knocking over a refrigerator - you have to rock it back and forth a few times and then you push it over. It takes time, patience and preparation

Cities In Motion 1 was released in 2011
Cities in Motion 2 was released in 2013.
Cities Skylines was released in 2015.¨

The Life Sim genre is a very, very big fridge. But it's sure one we'd like to knock over. Keep an eye out for our 2016 releases for the first push :)

/shams
 

kakemannen

Nintendo Forever
Medlem
Noen som vet hva Microprose og Chris Sawyer driver om dagen? Er vel de som stod bak Transport Tycoon?
 

fnwilborn

Moderator
Promotør
Medlem
Microprose er nedlagt. Men navnet er kjøpt opp og jeg tror et selskap under det navnet eksisterer i en eller annen form.

Chris Sawyer driver med mobilspill nå. Siste spillet jeg vet om var transport tycoon til mobil for et par år siden.
 

kaieivindm

Moderator
Medlem
Ok. Er på tlf og vanskelig å søke. Men jeg fant dette på forumet deres fra mars i år:

We first talked about taking on the City builder genre 4 years ago.

We, rightly so, came to the insight that it's not something one does in one bold stroke. It's like knocking over a refrigerator - you have to rock it back and forth a few times and then you push it over. It takes time, patience and preparation

Cities In Motion 1 was released in 2011
Cities in Motion 2 was released in 2013.
Cities Skylines was released in 2015.¨

The Life Sim genre is a very, very big fridge. But it's sure one we'd like to knock over. Keep an eye out for our 2016 releases for the first push :)

/shams
Hvilken kategori går TT under da? Men tror ikke de fyrer liv i det helt ennå. Må komme noen inn fra siden med en helt utrolig stor "tro" på at det kar seg gjøre samt at noen hat pengene.

Kravet hadde jo vært mye større til spillet i dag, enn for 20 år siden.

Vet vi har Kickstarter, men begynner å bli litt lei all crowdfundingen som skal dra penger ut av oss om dagen.

Nei, tror nok det er vare til å realisere at de fleste av oss har for store spillutvalg og krav om dagen, dermed blir det vanskelig.
 

kakemannen

Nintendo Forever
Medlem
Kan med hånden på hjertet si at jeg ikke vil se mer av The Sims! Kjenner jeg blir irritert av hele serien :eek:

Men et nytt C&C eller Red Alert spill, hadde vært kult!
 

fnwilborn

Moderator
Promotør
Medlem
Siden Colossal Order har laget både bysimulatorer og begrensede transportsimulatorer, tror jeg det er en god sjanse for at de kan få en åndelig oppfølger til TTD i fanget.:) Men vi får se.
 

kakemannen

Nintendo Forever
Medlem
Men ellers er jeg enig @Tor Martin Wang det er for lite post apokalyptiske spill, som virkelig er kule. Ja, Fallout og slikt finnes, men kan være litt blandet for mange.

Grim Dawn prøvde seg, synes ikke det var noe. Liker isometrisk stil, men spillet ble rotete.

Noe nytt som gamle Fallout ser jeg for meg, men mer mot Wasteland, som samtidig ikke er noen av de.
 
Horizon er vel kanskje noe som post-post-apokalyptisk? Da det er 1000 år ellerno etter en apokalypse :)

Noe som, såvidt jeg vet, ikke har blitt gjort før.