Hva er nytt
Topp Bunn
  • Hei Gjest,

    Velkommen til Spillforumet. Registrer deg i dag og bli med på diskusjonen!

Paradox @GDC

Hva håper du det nye spillet er?

  • Victoria III

    Stemmer: 0 0.0%
  • Kalde krigen-spill

    Stemmer: 0 0.0%
  • Noe helt annet(spesifiser)

    Stemmer: 0 0.0%

  • Totalt antall stemmer
    2

fnwilborn

Moderator
Promotør
Medlem
Noen her kan muligens ha fått med seg at jeg har et svakt punkt for Paradox Interactive og spesielt Paradox Development Studio.;)

Jeg kom nettopp over en artikkel om Paradox sin tilstedeværelse på GDC. Legg merke til siste ledd-setning...:D

For Paradox, this upcoming Game Developers Conference (GDC) is an important one where they plan on going big and showing loads of stuff.


This year around, Paradox Interactive plans on making GDC a super memorable one – they have a lot riding and most of all, they have a lot to talk about. On Tuesday, March 15, 2016, which actually is the first day of the event, the company will host a press conferenceto highlight a number of forthcoming projects for the year, ans share their latest news with fans and media.” If you are not attending GCD, for whatever reasons may be, you will be able to watch the entirepresentation live on Twitch. This one starts at 5.00 p.m. Pacific Time, on March 15, and can be streamed viaParadox’s official Twitch channel.

In addition to their dedicated conference, they will have an even stronger presence thanks to guiding personalities in their studio that will be having presentations on various aspects:

  • Johan Andersson (EVP Creative Director): Andersson has led the design vision at Paradox Development Studio for over 15 years, leading the development of the early Europa Universalis titles and directing design of most of Paradox’s games since. At GDC, Andersson will share his thoughts on how good community management is a development asset – not just good PR. This session will be presented on Wednesday, March 16 at 3:30 p.m.
  • Chris King (Senior Game Designer): King is a veteran designer whose dedication to the intricacies of the historic modeling that Paradox prizes can be seen in his design of Victoria II and Hearts of Iron III – one a beloved curiosity and the other one of Paradox’s best-selling games. At GDC, King will talk about the challenges that come with designing historical-themed games. This session will be presented on Thursday, March 17 at 5:30 p.m.
  • Fredrik Wester (CEO): Throughout his years as CEO, Wester has earned a reputation for his outspokenness and willingness to challenge conventional wisdom in the games industry. In the process, he has helped turn a small studio of a couple of dozen people into a development and publishing power that employs hundreds. At GDC, Wester will participate in the always-popular GDC Pitch sessions, where independent designers have a chance to pitch their game to a panel of experienced industry professionals. Wester will also be giving a lecture on Paradox’s publishing success entitled “The successful Paradox of Combining Business Strategy with Nonconforming Game Development,” where the strategies that have helped Paradox grow and succeed will be shared. This session will be presented on Friday, March 18 at 3:00 p.m.


Finally, Paradox will have demo sessions of a wide variety of their titles in development, such as Hearts of Iron IV, Stellaris, and another title that has yet to be revealed.
Endelig! Det hemmelige prosjektet som devs har hintet om lenge, skal avsløres.:D Veldig spent på hva det er. Håper på Victoria III eller en ny take på antikken, a la Europa Universalis: Rome, men bedre.:) Ellers så kan ikke Stellaris komme fort nok.:p
 

Joachim_F

Spillhistorie
Medlem
Spennende! Kan jo tenkes det er noe de viser bak lukkede dører, da. Men får jo håpe det blir en annonsering.
 

fnwilborn

Moderator
Promotør
Medlem
Vel, det hele skal visst sendes på twitch, så jeg håper det inkluderer alt sammen.
 

fnwilborn

Moderator
Promotør
Medlem
Den nye tittelen er bekreftet å være en tittel som ikke er fra PDS, så noe de utgir for et annet selskap med andre ord.:( Synd, hadde håpet å få vite hva det nye, uannonserte prosjektet er.
 

fnwilborn

Moderator
Promotør
Medlem
Obsidian er de som var bak Morrowind eller?
Det er Bethestda. Obsidian ble dannet av folk som tidligere hadde jobbet ved Black Isle og laget Baldur's Gate og Icewind Dale. De har under Obsidian-navnet laget en XP til Star Wars: The Old Republic II, Neverwinter Nights II, Fallout: New Vegas og sist Pillars of Eternity.
 

kakemannen

Nintendo Forever
Medlem
Det er Bethestda. Obsidian ble dannet av folk som tidligere hadde jobbet ved Black Isle og laget Baldur's Gate og Icewind Dale. De har under Obsidian-navnet laget en XP til Star Wars: The Old Republic II, Neverwinter Nights II, Fallout: New Vegas og sist Pillars of Eternity.
Takk, tror jeg leste gjennom Pillars tråden og dermed var Obsidian låst i hodet :)
GDC er fra 14 til 18 mars vel? Så kommer vel en del info disse dager?
 

kaieivindm

Moderator
Medlem
Takk, tror jeg leste gjennom Pillars tråden og dermed var Obsidian låst i hodet :)
GDC er fra 14 til 18 mars vel? Så kommer vel en del info disse dager?
Du er nok ikke første som blingser. Og korrekt med GDC.

Får se hvilke nyheter som kommer, men som regel er det etter 16:00 pga tidssonene.
 

fnwilborn

Moderator
Promotør
Medlem
Så, tre store annonseringer:

Tyrranny, ny IP fra Obsidian med PI som utgiver. Kampen mellom ondt og godt er over, og ondt vant. Du er plassert midt i denne verden.

Stellaris har fått releasedato; 9. mai.

Hearts of Iron IV har fått releasedato; 6. juni.
 

kakemannen

Nintendo Forever
Medlem
Ikke veldig Paradox GDC, men ser det kom noe fra Et selskap som gjorde man kunne knytte sammen ulike skjermkort til ett.

Skal se om jeg finner mer info på det senere, men er noe av det samme vi har diskutert i DX12 tråden.
 

fnwilborn

Moderator
Promotør
Medlem
Ja, jeg husker den diskusjonen. Blir spennende å se hvor det går. Tipper på mange bugs og problemer med kompatibilitet og stabilitet, i hvert fall i begynnelsen.
 

kakemannen

Nintendo Forever
Medlem
Ja, jeg husker den diskusjonen. Blir spennende å se hvor det går. Tipper på mange bugs og problemer med kompatibilitet og stabilitet, i hvert fall i begynnelsen.
Stemmer, var Star Dock jeg tenkte på. De har vel og laget Ashes of Singularity spillet med DX12 benchmark.

Blir nok haugevis av problemer i starten, men slik er det vel alltid :confused: