Pillars of Eternity

kaieivindm

Moderator
Medlem
upload_2015-3-26_20-26-27.png


Pillars of Eternity er et rollespill som nå er ferdig utviklet, av Obsidian Entertainment. Spillet ble hovedsaklig finansiert gjennom folkefinansieringstjenesten Kickstarter.

Utgiver: Paradox Interactive
Plattform: Windows, MAC og Linux

upload_2015-3-26_20-28-26.png


Pillars of Eternity prøver å gå tilbake til nostalgiske RPG'er som ble laget tidligere. Hvor dybde, magi og fantasi er hoveddelen.

Du kan velge mellom seks raser:
Menneske
Aumaua
Dverg
Alv
Godlike
Orlan

Alle raser tilbyr dyp karaktertilpasning.

upload_2015-3-26_20-31-42.png



upload_2015-3-26_20-32-4.png


Klassene er nokså vanlig, en kan velge mellom:
Barbar
Wizard
Paladin
Chanter

upload_2015-3-26_20-33-56.png


Les mer om spillet hos Obsidian.

En kan finne spillet på Steam, GOG og Obsidian sine egne sider.

Lanseringstrailer

 

fnwilborn

Moderator
Promotør
Medlem
Jeg synes spillet er veldig, veldig bra. Men jeg sliter. Har fire companions, tre story-baserte og en kjøpt, men dør eller dør nesten i hvert encounter jeg gjør. Er nok ikke så god i dette spillet nei.:p Selv på Easy.;)
 

Cliffback

Medlem
Jeg synes spillet er veldig, veldig bra. Men jeg sliter. Har fire companions, tre story-baserte og en kjøpt, men dør eller dør nesten i hvert encounter jeg gjør. Er nok ikke så god i dette spillet nei.:p Selv på Easy.;)
Sliter litt, jeg også! Det er ganske brutalt! Tror trikset er å ta en del enkle side-quests når man står fast. Det er litt for vanskelig om man bare rusher det. Er også litt overrasket over hvor lang tid det tar å levle opp. Det tar sin tid :p
 

Joachim_F

Spillhistorie
Medlem
Hehe, her er tips-svaret jeg skrev i går (men som ble slukt av databasekrasjet). Også veldig viktig det Cliffback sier: Bruk tid på sideoppdrag, siden det er den beste kilden på erfaringspoeng i spillet (det skrev jeg også i går, men i en annen post).

--

Tja. Jeg anbefaler i alle fall at du er tålmodig og utforsker verden i ro og mak. Prøv å få med deg så mye som mulig. TAB-knappen er viktig, da den lyser opp alt du kan plukke opp/manipulere. Det er også viktig å snike (Alt-knappen eller bildet av "tyven" i grensesnittet aktiverer snikemodus), for det er kun når du sniker at du oppdager feller og skjulte gjenstander.

En av de litt dumme tingene med spillet er at selv om du har oppdaget en felle vil ikke folkene dine unngå den automatisk, så hvis ikke du kan ødelegge den må du manuelt navigere dem rundt. Prøv å oppdage & ødelegge (disarme) så mange feller som mulig, det er faktisk en ganske solid kilde på erfaringspoeng.

Noen ganger kommer du over situasjoner der du får ulike valg (litt som et choose your own adventure-spill). Det lønner seg da å ha diverse spesialting som du kan kjøpe - rope & grapple, hammer & chisel, prybar osv. Da får du nye muligheter i disse situasjonene. Slike ting brukes opp og må kjøpes på nytt.

Vær litt strategisk med det å bruke spesialegenskaper og magi. Du kan kun bruke et begrenset antall mellom hver hvil, så ikke kast dem bort på enkle kamper. Men av samme grunn er det viktig å bruke dem når du trenger dem, for du får dem tross alt tilbake når du hviler.

Apropos hvile: Det er en fyr du kan redde fra noen banditter i det første området etter at prologen er ferdig (du merker når det skjer ved at du får tilgang på verdenskartet). Hvis du redder han, kan du hvile gratis på vertshuset i den første landsbyen. Men husk at du ikke trenger å gjøre det helt i starten. Gå til landsbyen og få deg en venn eller to først (den første kompanjongen finner du utenfor vertshuset), og så gå tilbake til det forrige området og utforsk det 100%.

Det var vel det jeg kommer på. Jeg er ikke noen ekspert selv, så ikke spør om detaljerte råd med karakterutvikling osv Men jeg kan svare på andre spørsmål. Jeg skrev også litt om spillet på bloggen min for noen dager siden: https://joachimfroholt.wordpress.com/2015/04/05/forsteinntrykk-fra-pillars-of-eternity/
 

Cliffback

Medlem
Det var vel det jeg kommer på. Jeg er ikke noen ekspert selv, så ikke spør om detaljerte råd med karakterutvikling osv Men jeg kan svare på andre spørsmål. Jeg skrev også litt om spillet på bloggen min for noen dager siden: https://joachimfroholt.wordpress.com/2015/04/05/forsteinntrykk-fra-pillars-of-eternity/
Dette var veldig mye nyttig informasjon! Takk :)

I hvilke situasjoner er det man får flest erfaringspoeng? Føler at det går veldig sakte, så enten er det bare slik spillet er, eller så gjør jeg noe feil :/

Og når det gjelder combat, har du noen spesielle tips? Er det bare å kjøre på og teste ut forskjellige metoder litt som det kommer, eller er det noe jeg burde vite som ikke blir godt nok forklart? Spiller btw. som Fighter.

Når jeg går inn på linken, står det bare at siden ikke er funnet :/
 

fnwilborn

Moderator
Promotør
Medlem
Du må visst fjerne det siste som står i linken, delen som sier %5B/QUOTE. Kanskje forumet som legger det til ved en feil, aner ikke.

Takk for informativt svar Joachim.:)
 

kaieivindm

Moderator
Medlem
Hehe, her er tips-svaret jeg skrev i går (men som ble slukt av databasekrasjet). Også veldig viktig det Cliffback sier: Bruk tid på sideoppdrag, siden det er den beste kilden på erfaringspoeng i spillet (det skrev jeg også i går, men i en annen post).

--

Tja. Jeg anbefaler i alle fall at du er tålmodig og utforsker verden i ro og mak. Prøv å få med deg så mye som mulig. TAB-knappen er viktig, da den lyser opp alt du kan plukke opp/manipulere. Det er også viktig å snike (Alt-knappen eller bildet av "tyven" i grensesnittet aktiverer snikemodus), for det er kun når du sniker at du oppdager feller og skjulte gjenstander.

En av de litt dumme tingene med spillet er at selv om du har oppdaget en felle vil ikke folkene dine unngå den automatisk, så hvis ikke du kan ødelegge den må du manuelt navigere dem rundt. Prøv å oppdage & ødelegge (disarme) så mange feller som mulig, det er faktisk en ganske solid kilde på erfaringspoeng.

Noen ganger kommer du over situasjoner der du får ulike valg (litt som et choose your own adventure-spill). Det lønner seg da å ha diverse spesialting som du kan kjøpe - rope & grapple, hammer & chisel, prybar osv. Da får du nye muligheter i disse situasjonene. Slike ting brukes opp og må kjøpes på nytt.

Vær litt strategisk med det å bruke spesialegenskaper og magi. Du kan kun bruke et begrenset antall mellom hver hvil, så ikke kast dem bort på enkle kamper. Men av samme grunn er det viktig å bruke dem når du trenger dem, for du får dem tross alt tilbake når du hviler.

Apropos hvile: Det er en fyr du kan redde fra noen banditter i det første området etter at prologen er ferdig (du merker når det skjer ved at du får tilgang på verdenskartet). Hvis du redder han, kan du hvile gratis på vertshuset i den første landsbyen. Men husk at du ikke trenger å gjøre det helt i starten. Gå til landsbyen og få deg en venn eller to først (den første kompanjongen finner du utenfor vertshuset), og så gå tilbake til det forrige området og utforsk det 100%.

Det var vel det jeg kommer på. Jeg er ikke noen ekspert selv, så ikke spør om detaljerte råd med karakterutvikling osv Men jeg kan svare på andre spørsmål. Jeg skrev også litt om spillet på bloggen min for noen dager siden: https://joachimfroholt.wordpress.com/2015/04/05/forsteinntrykk-fra-pillars-of-eternity/
Uten at jeg husker hva jeg svarte i går :p men informativt! Takk!

Men story og utforskning er alltid viktig for meg, så bruker alltid mye lenger tid enn alle andre i slike type spill. Så når folk har allerede gått gjennom det, så sitter jeg fortsatt med 70% igjen, på grunn av at jeg må utforske alle plasser :)

For meg er det helt toppen!
 

Joachim_F

Spillhistorie
Medlem
Du må visst fjerne det siste som står i linken, delen som sier %5B/QUOTE. Kanskje forumet som legger det til ved en feil, aner ikke.

Takk for informativt svar Joachim.:)
Det skjedde sikkert fordi jeg bare pastet direkte fra mailen jeg fikk i går om at noen hadde sitert innlegget mitt. Jeg hadde egentlig tenkt å skru av den beskjed-funksjonen, men det kom jo godt med i akkurat denne situasjonen. :)

Kan jo prøve igjen: https://joachimfroholt.wordpress.com/2015/04/05/forsteinntrykk-fra-pillars-of-eternity/

Dette var veldig mye nyttig informasjon! Takk :)

I hvilke situasjoner er det man får flest erfaringspoeng? Føler at det går veldig sakte, så enten er det bare slik spillet er, eller så gjør jeg noe feil :/

Og når det gjelder combat, har du noen spesielle tips? Er det bare å kjøre på og teste ut forskjellige metoder litt som det kommer, eller er det noe jeg burde vite som ikke blir godt nok forklart? Spiller btw. som Fighter.
Jeg synes også det går litt sakte. Slik jeg forstår det, er det oppdragene som er hovedkilden på erfaring. Altså, selve det å fullføre oppdrag (eller delmål i oppdragene).

Kamp gir mindre og mindre erfaring jo flere av samme type monster du har bekjempet tidligere.

Som sagt er det å disarme feller en god kilde. Så det å gå i en felle er dobbelt uheldig, fordi ikke bare blir du skadet, men du mister verdifulle erfaringspoeng.

Ang. kamp, så har jeg egentlig ikke så mange gode tips... føler egentlig ikke at jeg er så veldig flink til det selv. :)

Men husk at det finnes noen gjenstander som du kan aktivere (1 gang per rest) for å påkalle allierte vesener. Han Kana-fyren kan også gjøre det, ved hjelp av sangene sine. Det er ganske nyttig, selv om de allierte ikke alltid er så gode i seg selv. Bare det å omringe fiender gjør dem mye mer sårbare.

Og det at du kan putte nye spells i boka til magikeren (ved å overføre dem fra bøkene til fiendemagikerne) kom også veldig godt med. Det er også superlett å gi våpnene og rustningene nye og bedre egenskaper (trykk på enchant på detalj-skjermen). Det hjelper godt!
 

kaieivindm

Moderator
Medlem
Kamp gir mindre og mindre erfaring jo flere av samme type monster du har bekjempet tidligere.
Dette er veldig interessant, med tanke på at de fleste spill beholder denne taktikken for farming osv. Men regner med det ikke er aktuelt i dette spillet? Samt da gir det mer mening at man får mindre xp til mer man dreper samme type monster.
 

Cliffback

Medlem
Det skjedde sikkert fordi jeg bare pastet direkte fra mailen jeg fikk i går om at noen hadde sitert innlegget mitt. Jeg hadde egentlig tenkt å skru av den beskjed-funksjonen, men det kom jo godt med i akkurat denne situasjonen. :)

Kan jo prøve igjen: https://joachimfroholt.wordpress.com/2015/04/05/forsteinntrykk-fra-pillars-of-eternity/



Jeg synes også det går litt sakte. Slik jeg forstår det, er det oppdragene som er hovedkilden på erfaring. Altså, selve det å fullføre oppdrag (eller delmål i oppdragene).

Kamp gir mindre og mindre erfaring jo flere av samme type monster du har bekjempet tidligere.

Som sagt er det å disarme feller en god kilde. Så det å gå i en felle er dobbelt uheldig, fordi ikke bare blir du skadet, men du mister verdifulle erfaringspoeng.

Ang. kamp, så har jeg egentlig ikke så mange gode tips... føler egentlig ikke at jeg er så veldig flink til det selv. :)

Men husk at det finnes noen gjenstander som du kan aktivere (1 gang per rest) for å påkalle allierte vesener. Han Kana-fyren kan også gjøre det, ved hjelp av sangene sine. Det er ganske nyttig, selv om de allierte ikke alltid er så gode i seg selv. Bare det å omringe fiender gjør dem mye mer sårbare.

Og det at du kan putte nye spells i boka til magikeren (ved å overføre dem fra bøkene til fiendemagikerne) kom også veldig godt med. Det er også superlett å gi våpnene og rustningene nye og bedre egenskaper (trykk på enchant på detalj-skjermen). Det hjelper godt!
Ja, den linken funket :)

Nice! Skal ha det i bakhodet. Sliter nå med en side-quest der jeg skal infiltrere slottet til den slemme lorden i Gilded Vale. Støtte nettopp på 6-7 vakter. Umulig. Er det beste da bare å gjøre noe annet en stund og prøve på nytt senere?
 

Joachim_F

Spillhistorie
Medlem
Dette er veldig interessant, med tanke på at de fleste spill beholder denne taktikken for farming osv. Men regner med det ikke er aktuelt i dette spillet? Samt da gir det mer mening at man får mindre xp til mer man dreper samme type monster.
Nei, det er ikke meningen man skal farme erfaringspoeng. Jeg tror ikke fiender respawner heller, med mindre det er en grunn til det i handlingen.
Nice! Skal ha det i bakhodet. Sliter nå med en side-quest der jeg skal infiltrere slottet til den slemme lorden i Gilded Vale. Støtte nettopp på 6-7 vakter. Umulig. Er det beste da bare å gjøre noe annet en stund og prøve på nytt senere?
Ja, det er nok lurt. Jeg tok ikke den siste delen av det oppdraget før i akt 2 (oppdragene forsvinner ikke selv om du går over i en ny akt). Det er forresten flere måter å løse det oppdraget på, og jeg tror ikke du trenger å slåss med så veldig mange vakter hvis du finner "riktig" løsning.

På grunn av en kul ****SPOILER**** bør du løse oppdraget, forresten. Ting får konsekvenser senere, det er alt jeg sier. :)
 

kaieivindm

Moderator
Medlem
Nei, det er ikke meningen man skal farme erfaringspoeng. Jeg tror ikke fiender respawner heller, med mindre det er en grunn til det i handlingen.

Ja, det er nok lurt. Jeg tok ikke den siste delen av det oppdraget før i akt 2 (oppdragene forsvinner ikke selv om du går over i en ny akt). Det er forresten flere måter å løse det oppdraget på, og jeg tror ikke du trenger å slåss med så veldig mange vakter hvis du finner "riktig" løsning.

På grunn av en kul ****SPOILER**** bør du løse oppdraget, forresten. Ting får konsekvenser senere, det er alt jeg sier. :)
@Joachim_F Tror jeg skrev det tidligere, men veldig bra anmeldelse du gjorde på websiden din av spillet!
 

Joachim_F

Spillhistorie
Medlem
Takk for det, kaieivindm. :) BTW, det er mye midlertidig på bloggen. Jeg bare merket at jeg hadde lyst til å fortsette å skrive om spill selv om jeg ikke lenger jobbet for Gamer.no, og startet uten noen skikkelige planer. Hence "Joachims spillblogg" - det var det første som falt meg inn å skrive på da jeg opprettet Wordpress-siden. :p
 

fnwilborn

Moderator
Promotør
Medlem
Har du sluttet i Gamer? Det har jeg ikke fått med meg! Gamer mistet en god ressurs da. Du får ha lykke til videre. Hvor jobber du nå?

Jeg kjenner jeg trenger å komme tilbake inn i Pillars, alt dette snakket trigger meg. Har hatt mye å gjøre etter påske, så spillingen har ligget i brakk.
 

Joachim_F

Spillhistorie
Medlem
Har du sluttet i Gamer? Det har jeg ikke fått med meg! Gamer mistet en god ressurs da. Du får ha lykke til videre. Hvor jobber du nå?
Jeg ble overført til Gamer.nos søsterside, Teknofil. Det ligger ikke noe personlig elns bak det, avgjørelsen ble tatt høyere opp i selskapet. Men jeg trives hos Teknofil. :)
Jeg kjenner jeg trenger å komme tilbake inn i Pillars, alt dette snakket trigger meg.
My work here is done. :D
 

Cliffback

Medlem
Ja, det er nok lurt. Jeg tok ikke den siste delen av det oppdraget før i akt 2 (oppdragene forsvinner ikke selv om du går over i en ny akt). Det er forresten flere måter å løse det oppdraget på, og jeg tror ikke du trenger å slåss med så veldig mange vakter hvis du finner "riktig" løsning.

På grunn av en kul ****SPOILER**** bør du løse oppdraget, forresten. Ting får konsekvenser senere, det er alt jeg sier. :)
Nice! Har nå sneket meg inn i undergrunnen, renset området, og beveget meg opp i borgen. Der møtte jeg alle vaktene. Husker at det ble nevnt et eller annet om en fyr jeg burde finne først, men glemte det litt. Kanskje jeg heller burde lete etter ham?

Og hvordan er spillet mtp vanskelighetsgrad? Har fiender fast HP/attack, slik at de blir lettere å ta hånd om når du levler? Og, om du skrur opp vanskelighetsgraden i selve spillet, vet du hva det påvirker? Vil du få mer XP av å spille på f.eks normal fremfor easy?
 

Joachim_F

Spillhistorie
Medlem
Nice! Har nå sneket meg inn i undergrunnen, renset området, og beveget meg opp i borgen. Der møtte jeg alle vaktene. Husker at det ble nevnt et eller annet om en fyr jeg burde finne først, men glemte det litt. Kanskje jeg heller burde lete etter ham?
Det finnes i alle fall én annen måte å komme seg inn i borgen på (i tillegg til å marsjere inn via hovedporten). Om du prøver deg på den andre måten, er det ikke noen ulempe at du allerede har vært i kjelleren.

Og hvordan er spillet mtp vanskelighetsgrad? Har fiender fast HP/attack, slik at de blir lettere å ta hånd om når du levler? Og, om du skrur opp vanskelighetsgraden i selve spillet, vet du hva det påvirker? Vil du få mer XP av å spille på f.eks normal fremfor easy?
Fiendene skaleres så vidt jeg kan se ikke etter din level, så du kan med fordel gjøre andre ting en stund og komme tilbake senere om du sitter fast.

Jeg forstår det slik at høyere vanskelighetsgrader legger til flere fiender, og at den høyeste også påvirker egenskapene deres. Men om det gir mer erfaring å spille på høyere vanskelighetsgrader vet jeg ikke. Tipper at det evt. jevner seg ut. Som sagt minskes jo mengden erfaringspoeng du får i takt med hvor mange fiender av samme type du har drept.
 

Cliffback

Medlem
Det finnes i alle fall én annen måte å komme seg inn i borgen på (i tillegg til å marsjere inn via hovedporten). Om du prøver deg på den andre måten, er det ikke noen ulempe at du allerede har vært i kjelleren.
Topp :) Slik jeg forstod det, så vil heller ikke fiendene respawne, så det er ikke noe problem med å forlate et oppdrag midt i?

Fiendene skaleres så vidt jeg kan se ikke etter din level, så du kan med fordel gjøre andre ting en stund og komme tilbake senere om du sitter fast.
Hva vil du anbefale å fokusere på? Main story? Side-quests? Litt om man ender opp med å gjennomføre starten på en del oppdrag, men må vente pga vanskelighetsgraden.
 

Joachim_F

Spillhistorie
Medlem
Cliffback: Det er ikke noe problem å forlate et oppdrag midt i, nei. I alle fall har aldri jeg opplevd det. Jeg ville fokusert på litt av hvert, selv spiller jeg det veldig dynamisk og det er egentlig utforskingen min som avgjør om jeg jobber med main quest eller ikke. Så tar jeg noen pauser, og fokuserer på den giganthula under hovedkvarteret (det var en stretch-goal-greie, så hula er på 15 nivåer) når jeg er litt lei av oppdrag osv.

Gøy å se at det kommer skikkelige ekspansjoner til det. Sånn blir det jo med The Witcher 3 også. Liker det, er ikke så begeistret for små DLC-pakker til rollespill. Vil helst spille i mer enn to-tre timer når jeg først setter meg ned med et rollespill jeg har fullført fra før.
 

kaieivindm

Moderator
Medlem
Cliffback: Det er ikke noe problem å forlate et oppdrag midt i, nei. I alle fall har aldri jeg opplevd det. Jeg ville fokusert på litt av hvert, selv spiller jeg det veldig dynamisk og det er egentlig utforskingen min som avgjør om jeg jobber med main quest eller ikke. Så tar jeg noen pauser, og fokuserer på den giganthula under hovedkvarteret (det var en stretch-goal-greie, så hula er på 15 nivåer) når jeg er litt lei av oppdrag osv.

Gøy å se at det kommer skikkelige ekspansjoner til det. Sånn blir det jo med The Witcher 3 også. Liker det, er ikke så begeistret for små DLC-pakker til rollespill. Vil helst spille i mer enn to-tre timer når jeg først setter meg ned med et rollespill jeg har fullført fra før.
Blir DLc'ene kickstartet også? Eller det som er igjen av original budsjettet de skal bruke?
 

Joachim_F

Spillhistorie
Medlem
Spillet har jo gjort det ganske godt på Steam osv, så jeg tror ikke det er nødvendig (det høres dessuten ut som den første ekspansjonen kommer om ikke så veldig lenge).
 

kaieivindm

Moderator
Medlem
Spillet har jo gjort det ganske godt på Steam osv, så jeg tror ikke det er nødvendig (det høres dessuten ut som den første ekspansjonen kommer om ikke så veldig lenge).
Det høres godt ut! Det betyr at det også kommer en pakke samling før eller siden :) Krever jo ikke all verdens maskin heller, så hytten og dette om kveldene høres magisk ut!
 

fnwilborn

Moderator
Promotør
Medlem
Spillet har jo gjort det ganske godt på Steam osv, så jeg tror ikke det er nødvendig (det høres dessuten ut som den første ekspansjonen kommer om ikke så veldig lenge).
Ja, og Paradox er utgiver nå, så det og pengene de tjener nå betyr at de trenger ikke kickstarter for videre utvikling.
 

Cliffback

Medlem
Det høres godt ut! Det betyr at det også kommer en pakke samling før eller siden :) Krever jo ikke all verdens maskin heller, så hytten og dette om kveldene høres magisk ut!
Ja! Kan se det for meg. En helg på hytta, offline, ingen distraksjoner, knitrende peis og god stemning!
 

Cliffback

Medlem
Spillet har jo gjort det ganske godt på Steam osv, så jeg tror ikke det er nødvendig (det høres dessuten ut som den første ekspansjonen kommer om ikke så veldig lenge).
Håper det kan få de store studioene til å innse at dette er noe som folk liker :)

Hehe, foreløpig så har jeg mer enn nok med main-storyen, så haster ikke med en ekspansjon for min del :)
 

kaieivindm

Moderator
Medlem
Tror kanskje jeg dypdykker i dette i løpet av sommeren. Er det multiplayer? Eller bare god gammeldags singelplayer?

@Joachim_F har du fullført spillet? Tenker bare å finne ut ca antall timer for en grei gjennomgang?
 

Joachim_F

Spillhistorie
Medlem
Jeg har ikke fullført det. Har 64 timer til nå, og føler vel det er en stund igjen. Har ikke hatt veldig hastverk. Begynner riktignok å føle en viss trang til å bli ferdig med det snart.
 

Cliffback

Medlem
@Joachim_F har du fullført spillet? Tenker bare å finne ut ca antall timer for en grei gjennomgang?

Jeg har ikke fullført det. Har 64 timer til nå, og føler vel det er en stund igjen. Har ikke hatt veldig hastverk. Begynner riktignok å føle en viss trang til å bli ferdig med det snart.
Fant en side hvor brukere har lagt inn hvor lang tid de har brukt, og man får en gjennomsnittlig oversikt:

http://howlongtobeat.com/game.php?id=13434
 

Cliffback

Medlem
Ferdig med Act I! Deilig!

Fikk også til slutt gjort det av med godeste Raedric! Han drepte kona si. Ikke snakk om at han var kvalifisert til å fortsette.
 

kaieivindm

Moderator
Medlem
Gammel tråd, men fikk endelig kjøpt meg spillet.

Har brukt 8 timer på seriøs forbannelse i dette opplegget i løpet av helgen.
Startet med å rulle meg en Wizard, og sikkert helt på trynet oppsett med spells osv. Dauet i ett kjør, og kom aldri videre.

Nå har jeg rullet NOK en Wizard, da jeg liker range og cast klasser best i slike spill, går uendelig mye bedre, og fått tak i en tank og en fighter som kan slå fra seg. Men på "easy" mode, flaut :)

Trodde det var D&D regelsett, men der tok jeg feil gitt! Uansett, supert spill enn så lenge, jeg kom meg over stygge baugen etter å ha dauet 1000-ganger.
 

fnwilborn

Moderator
Promotør
Medlem
Jeg har ikke spilt på lenge. Klarte ikke å ta dungeonen i første landsbyen uten å dø. Døde når ulvene angrep. Døde i borgen etter landsbyen. Skjønner ikke h a jeg gjør galt. :p Men vet jeg levler ved å vinne kamper. Moro var det dog.
 

kaieivindm

Moderator
Medlem
Jeg måtte google litt om hvordan en skal best mulig få det til, tenker da på kampsystemet. Men synes fortsatt det var noe knot rett og slett. Spillet er fantastisk, men kjente kamp-opplegget ødelagte litt for meg.

Det blir nok et spill jeg hiver meg på inne i mellom de andre slagene. Klarte ikke å fenge meg 100%, som slike spill normalt gjør.
 

fnwilborn

Moderator
Promotør
Medlem
Fant en løsning for min del. Viste seg at jeg kunne sette angrepsmønster for hver karakter. Og den står på gjør ikke noe uten ordre som default. Etter at jeg satte alt på aggressiv, så går alt så meget bedre.
 

kaieivindm

Moderator
Medlem
Fant en løsning for min del. Viste seg at jeg kunne sette angrepsmønster for hver karakter. Og den står på gjør ikke noe uten ordre som default. Etter at jeg satte alt på aggressiv, så går alt så meget bedre.
Jeg valgte å styre hver en karakter, med mikrostyring, slik at de ikke benyttet seg av default. Men jeg kan slå den av altså... Får se litt nærmere på det når jeg er klar.

Kjente det var litt tungt, og historien grep meg ikke like godt jeg hadde håpet. Men er godt nok til avbrekk i vinterdagene.
 

fnwilborn

Moderator
Promotør
Medlem
Jeg syntes at historien var veldig spennende. :) Men hver sin smak. Litt skuffende at jeg er sjanseløs mot enkelte(riktignok valgfrie) fiender i akt to, men moro er det. :)
 

kaieivindm

Moderator
Medlem
Jeg syntes at historien var veldig spennende. :) Men hver sin smak. Litt skuffende at jeg er sjanseløs mot enkelte(riktignok valgfrie) fiender i akt to, men moro er det. :)
Kjenner jeg har litt problemer med historien når det blir "tegneserie" grafikk og ikke helt klarer å få frem budskapet.
Kan være jeg er litt vanskelig der, men slike spill må være god og fenge, ellers detter mange av.

Tror ikke det er et spill veldig mange fullfører, men kjører gjennom noen acts her og der, og bruker veldig lang tid på det.
 
Topp Bunn