Hva er nytt
Topp Bunn
  • Hei Gjest,

    Velkommen til Spillforumet. Registrer deg i dag og bli med på diskusjonen!

Salgstråd - Uke 21, 2015 - Norsk spill toppliste - PC

kaieivindm

Moderator
Medlem
PC

Sist uke / denne uken

(NY) (1) The Witcher 3: Wild Hunt
(1) (2) Grand Theft Auto V
(2) (3) The Sims 4
(3) (4) The Sims 4: På jobben
(4) (5) Euro Truck Simulator
(7) (6) Football Manager 2015
(10) (7) Battlefield: Hardline
(5) (8) Farming Simulator 2015
(NY) (9) Wolfenstein: The Old Blood
(9) (10) WOW: Battle Chest

Uke 21 / 2015

Kilde:
GfK/ANGI
http://www.angi-nordic.com
 

Cliffback

Medlem
Har du tall, eller bare plasseringer? Hadde vært interessant å sammenligne The Witcher med andre utgivelser på launch. Spillet hadde jo en svært god fysisk utgave (og en fantastisk Collector's Edition), mye bedre enn det som er vanlig nå om dagen. Lurer på hvor mye det faktisk har påvirket det fysiske salget :)
 

kaieivindm

Moderator
Medlem
Har du tall, eller bare plasseringer? Hadde vært interessant å sammenligne The Witcher med andre utgivelser på launch. Spillet hadde jo en svært god fysisk utgave (og en fantastisk Collector's Edition), mye bedre enn det som er vanlig nå om dagen. Lurer på hvor mye det faktisk har påvirket det fysiske salget :)
Tall er dessverre bare for bransjen selv, og deler man det vanker det dårlig stemning. Er ikke lov å gi det ut, har sjekket med NSM.

Men prøver å få til plattform bak multiplattform listene, i en rekkefølge som anslår hvor det selger best.
 

Cliffback

Medlem
Tall er dessverre bare for bransjen selv, og deler man det vanker det dårlig stemning. Er ikke lov å gi det ut, har sjekket med NSM.

Men prøver å få til plattform bak multiplattform listene, i en rekkefølge som anslår hvor det selger best.
Ah, ser den. De liker å holde kortene tett til brystet.

Platform hadde jo vært interessant da!
 

kaieivindm

Moderator
Medlem
Ah, ser den. De liker å holde kortene tett til brystet.

Platform hadde jo vært interessant da!
Ser slik ut ja, men det er klart at normen er rimelig klar, de fleste går for digitalt fremover.
Fra 2013 til 2014 var det en ganske dramatisk endring fra fysisk til digitalt medie. Dermed mister de nok veldig mye kontroll på salgstall fra NSM sin side.