Star Wars: Battlefront

Trådstarter #1


2015 can't come soone enough!

Det nye Star Wars: Battlefront blir lansert i siste kvartal i 2015, mellom oktober og desember en gang.
Det er lite vi har fått sett av spillet, stort sett bare et par teasere/trailere på E3.

Har mange gode minner fra de tidligere spillene, og må si at jeg har svært høye forventninger til spillet! Håper virkelig dette blir bra!



 
#2
JA!
Jeg håper det blir bra. Vær så snill, ikke rot det til det bugs, shiet og microtransaksjoner, EA!
Star Wars: Battlefront 2 til PC var det første ordentlige skytespillet jeg hadde, og et av mine absolutte favorittspill gjennom tidene. Særlig med mods og custom maps er det fantastisk! Har altfor mange timer i SW:BF2, og jeg spiller det fortsatt innimellom når jeg får "Star Wars-feelingen".
Battlefront 1 digger jeg også, særlig siden man kan fly romskip på bakkebaner (kun i rommet i 2'ern), og selve gameplayet har en litt annen følelse enn 2'ern (litt tregere), men ikke på en dårlig måte.

Jeg gleder meg virkelig til nye Battlefront, men frykter det verste. Godt mulig de adopterer Battlefield-modellen (sånn det har vært for 3 og 4), med noen helt ok baner i hovedspillet, for så å tilby Premium-abonnement og mappacks med de kule banene. Etter all sannsynlighet blir det nok ikke mod-support heller, noe som er trist, siden de tidligere Battlefront-spillene har levd helt opp til i dag pga akkurat dette.
 
Trådstarter #4
Hmm... Veldig kjipt om modding ikke blir en del av spillet. Mye gode minner fra PC-versjonen av nr. 2 i serien.

Håper i hvert fall på ordentlig «levolution». Kan se for meg at det er ganske spennende å bevege seg rundt på Coruscant om alt rundt deg kan ødelegges og du kan bruke det til din fordel (eller ulempe).
 
#7
Ja, blir nok et rent FPS. Håper på en ordentlig campaign med missions og en god co-op-modus!
Og takk for det! Hadde vært rart om de plutselig skulle kjøre 3'ern i en annen retning enn de forrige.
En ordentlig campaign er absolutt å håpe på, ja. Lenge siden jeg har spilt gjennom den i 2'ern, men må faktisk innrømme at jeg syntes det var ganske kult å følge 501st fra start til slutt, hvor de først kjemper for Republikken og så for Imperiet. Var fornøyd bare for at de hadde tatt seg bryet med å fikse en campaign, da Instant Action og multiplayer var hovedfokuset.

Hmm... Veldig kjipt om modding ikke blir en del av spillet. Mye gode minner fra PC-versjonen av nr. 2 i serien.
Hvis vi ser på hva som skjedde med Battlefield 3 og 4, hvor community'et ikke ble gitt muligheten til å modde spillet, så er det ganske sikkert at det ikke blir noen mod-muligheter på Battlefront heller. Alle de tidligere Battlefield-spillene til PC (1942, Vietnam og BF2) lever fortsatt den dag i dag takket være mods, og jeg spiller selv moddene Forgotten Hope (BF1942) og Project Reality (BF2) ganske ofte. Men når EA ønsker å gi ut et nytt Battlefield-spill ca annenhvert år, er det naturlig at de ikke ønsker at fjorårets Battlefield skal leve videre, for alle skal jo hoppe over på neste spill. I tillegg blir det selvsagt vanskeligere for dem å selge DLC når det finnes mods.
Får håpe Star Wars: Battlefront ikke lider samme skjebne, med nye iterasjoner utgitt altfor ofte.
 
Trådstarter #8
Og takk for det! Hadde vært rart om de plutselig skulle kjøre 3'ern i en annen retning enn de forrige.
En ordentlig campaign er absolutt å håpe på, ja. Lenge siden jeg har spilt gjennom den i 2'ern, men må faktisk innrømme at jeg syntes det var ganske kult å følge 501st fra start til slutt, hvor de først kjemper for Republikken og så for Imperiet. Var fornøyd bare for at de hadde tatt seg bryet med å fikse en campaign, da Instant Action og multiplayer var hovedfokuset.
Husker også at i 2'ern fikk du muligheten til å bli en jedi om du hadde utmerket deg. Var veldig fan av dette. Håper de greier å implementere dette på en god måte i spillet og at det ikke blir ubalansert. Spesielt kult var det i spillets campaign. Blir spennende å se hva de foretar seg.

Men når EA ønsker å gi ut et nytt Battlefield-spill ca annenhvert år, er det naturlig at de ikke ønsker at fjorårets Battlefield skal leve videre, for alle skal jo hoppe over på neste spill. I tillegg blir det selvsagt vanskeligere for dem å selge DLC når det finnes mods.
Får håpe Star Wars: Battlefront ikke lider samme skjebne, med nye iterasjoner utgitt altfor ofte.
Kan se for meg at de kommer til å melke franchisen det de kan, men tviler på at de kommer ut med et nytt spill hvert år. Hadde vært tragisk om Battlefront hadde blitt det neste COD/BF. Forhåpentligvis vil spillet både skille seg ut fra disse. Håper også på at det kommer flere andre typer Star Wars-spill, og ikke utelukkende Battlefront. Et fantastisk univers med et vilt potensiale!
 
#9
Husker også at i 2'ern fikk du muligheten til å bli en jedi om du hadde utmerket deg. Var veldig fan av dette. Håper de greier å implementere dette på en god måte i spillet og at det ikke blir ubalansert. Spesielt kult var det i spillets campaign. Blir spennende å se hva de foretar seg.
Jepp, samme her. Kan ikke se for meg en bedre måte å legge inn Star Wars-hovedfigurene i slagmarksettingen uten å ubalansere det. Som jedi/sith er man er kraftig, men kulene tar deg raskt om du ikke passer på. Interessant nok var det mange tidligere Battlefront-fans som mislikte sterkt at du i 2'ern kunne spille som hovedfigurene, siden du i Battlefront-serien kun skulle være de ulike sidenes fotsoldater.

Kan se for meg at de kommer til å melke franchisen det de kan, men tviler på at de kommer ut med et nytt spill hvert år. Hadde vært tragisk om Battlefront hadde blitt det neste COD/BF. Forhåpentligvis vil spillet både skille seg ut fra disse. Håper også på at det kommer flere andre typer Star Wars-spill, og ikke utelukkende Battlefront. Et fantastisk univers med et vilt potensiale!
Nei nei, blir nok heller at Battlefront blir lagt inn i "syklusen" sammen med Battlefield og Titanfall, sånn at EA har et nytt skytespill å presentere hvert år. Som de selv har bekreftet:

"The shooter rotation we think about now is Battlefield, Titanfall and Battlefront, and so we like those three brands going forward," Gibeau said. "We're working out how we're going to line that up because that's what you'll see from us."
(http://www.gamesindustry.biz/articl...-replacing-medal-of-honor-in-ea-shooter-cycle)

Ja, jeg håper også at nye Battlefront sammen med film nr. 7 gjør at vi får flere gode Star Wars-spill. Er en stund siden det har kommet noe skikkelig nå.
 
Trådstarter #10
Interessant nok var det mange tidligere Battlefront-fans som mislikte sterkt at du i 2'ern kunne spille som hovedfigurene, siden du i Battlefront-serien kun skulle være de ulike sidenes fotsoldater.
Jeg kan skjønne kritikken, men i mine øyne var inkluderingen av jedi/sith en av de beste forbedringene med 2'ern. Videreutviklet spillet på en god måte, og skapte mer variasjon.

Nei nei, blir nok heller at Battlefront blir lagt inn i "syklusen" sammen med Battlefield og Titanfall, sånn at EA har et nytt skytespill å presentere hvert år.
Det høres jo greit ut. Får bare håpe at det ikke blir begått noen kompromisser når det gjelder forholdet mellom utviklingstid og kvalitet, slik som det kan se ut som har skjedd på Ass. Creed Unity.

Er en stund siden det har kommet noe skikkelig nå.
Yes. Synes det var ekstremt kjipt da Star Wars 1313 ble kansellert. Konseptet hørtes jo helt fantastisk ut! Kunne ikke vente med å dykke ned i Coruscants undergrunn, og så blir det kansellert? Huff...
 

kaieivindm

Moderator
Medlem
#12
Ser ut til at vi får en trailer den 17. april, under Star Wars Celebration 2015, rett før den nye traileren til Star Wars: The Force Awakens kommer. Den har blitt vist til et knippe mennesker allerede, og mottakelsen har vært veldig bra. Grafikken skal være ganske syk! Det er da snakk om in-game-grafikk og ikke CGI. Gleder meg!

Kilde:
http://www.idigitaltimes.com/star-wars-battlefront-3-release-date-new-trailer-will-debut-april-17-star-wars-428324
Ryktes allerede nå at det er kombinasjon av First Person og 3dje person.
Så får vi se hvor mye bullshit insiders har denne gang.

Nytt skjermbilde (in-game assets) er også lagt ut:

upload_2015-4-15_14-40-24.png
 
Trådstarter #15
:):)

Hater litt for å si dette, men håper kanskje det blir litt som Destiny. FPS + 3dje person på mount osv. Fungerer faktisk veldig bra. :)
Kunne vært kult om det var litt som Destiny, men i så fall uten alt som er dritt med Destiny (har ikke førstehåndserfaring med spillet, så det er mer basert på det jeg har lest på nettet og hørt av Aleks på RadCrew) :)
 

kaieivindm

Moderator
Medlem
#16
Kunne vært kult om det var litt som Destiny, men i så fall uten alt som er dritt med Destiny (har ikke førstehåndserfaring med spillet, så det er mer basert på det jeg har lest på nettet og hørt av Aleks på RadCrew) :)
Det er skikkelig baisent spill spør du meg! Men er jo ufattelig mange som spiller det! Garantert mitt største bomkjøp i fjor. Kjøpte det day one, og spilte 3 timer så har jeg ikke touchet det siden! :)
 
Trådstarter #24
Herremann for en trailer!
Dice lover 60fps på alle plattformer, pc, ps4 og xbox one.


Nytes på tv helst :D
Oh, man! Dette var imponerende! Blir spennende å se hvordan det faktisk ser ut in-game. Nå var jo dette in-game-rendret, men gleder meg til en ordentlig gameplay-trailer!

Forstod det slik at det ikke er fokus på campaign? Og ikke space-battles. Det er i så fall litt trist :(

Men du kan på den annen side kjøre X-Wings og andre romskip (Millenium-freaking-Falcon!) nede på selve planentene.

Håper på store åpne baner! Kan bli veldig bra, og har potensiale til å bli den første shooteren ganske god stund som jeg spiller online mot andre enn venner!
 

kakemannen

Nintendo Forever
Medlem
#25
IN-game eller rendret! Fy fasan det var stilig! Og ingen av dere har en gang kommentert musikken! De har jo holdt seg til slik den skal være!!!! :)

Ser for meg lave oppløsninger på konsoll, og vanlig på PC. Ikke mulighet for noen av de med 1080p og 60fps i dette spillet!

Lanseres 17. november btw!
 

kaieivindm

Moderator
Medlem
#26
Oh, man! Dette var imponerende! Blir spennende å se hvordan det faktisk ser ut in-game. Nå var jo dette in-game-rendret, men gleder meg til en ordentlig gameplay-trailer!

Forstod det slik at det ikke er fokus på campaign? Og ikke space-battles. Det er i så fall litt trist :(

Men du kan på den annen side kjøre X-Wings og andre romskip (Millenium-freaking-Falcon!) nede på selve planentene.

Håper på store åpne baner! Kan bli veldig bra, og har potensiale til å bli den første shooteren ganske god stund som jeg spiller online mot andre enn venner!
Ikke space battles? Trodde jeg så noe om det, men kan ha misforstått det. Uansett, kult nok med Falcon! 45 spillere slik jeg forsto det, og man kan spille Darth Wader og Boba Fett! ha ha ha ler meg skakk!
 
Trådstarter #27
Ikke space battles? Trodde jeg så noe om det, men kan ha misforstått det. Uansett, kult nok med Falcon! 45 spillere slik jeg forsto det, og man kan spille Darth Wader og Boba Fett! ha ha ha ler meg skakk!
Dessverre :(
http://www.ign.com/articles/2015/04...front-does-not-have-space-battles-prequel-era

45 spillere kommer til å bli ganske episk! Og Darth Vader og Boba Fett kommer til på bli uforglemmelig!

Så var det store spørsmålet om jeg skal kjøpe det på konsoll eller PC. Det er et spill jeg helst skulle nytt fra sofaen, men på en annen side så er det tross alt en shooter, så ville blitt lettere med mus og tastatur :/
 

kaieivindm

Moderator
Medlem
#28
Dessverre :(
http://www.ign.com/articles/2015/04...front-does-not-have-space-battles-prequel-era

45 spillere kommer til å bli ganske episk! Og Darth Vader og Boba Fett kommer til på bli uforglemmelig!

Så var det store spørsmålet om jeg skal kjøpe det på konsoll eller PC. Det er et spill jeg helst skulle nytt fra sofaen, men på en annen side så er det tross alt en shooter, så ville blitt lettere med mus og tastatur :/
Thanks! Ingen space battles :( jaja, det andre veier opp for det enn så lenge!
Håper vi får se masse av det under E3 i år.
 
Trådstarter #30
IN-game eller rendret! Fy fasan det var stilig! Og ingen av dere har en gang kommentert musikken! De har jo holdt seg til slik den skal være!!!! :)

Ser for meg lave oppløsninger på konsoll, og vanlig på PC. Ikke mulighet for noen av de med 1080p og 60fps i dette spillet!

Lanseres 17. november btw!
Oh, man! Ja, musikken... Den er rett og slett... bare... Star Wars! Det er så riktig!

Btw. i følge @kaieivindm så har DICE lovet 1080p 60 fps på alle platformer, så vi får håpe at det ender slik :)
 
Trådstarter #36
Eneste jeg grubler på, er hvor likt Battlefield det blir. Regner med E3 viser mer av spillet, forhåpentligvis gameplay.
Hehe, ja. Ville vært typisk om det bare er en Battlefield-reskin :p Håper det er så mye mer. De har virkelig muligheten til å lage et godt spill som kan bli husket i lang tid, og kjipt om de sløser bort sjansen sin.
 
Trådstarter #37
Betryggende lesing! DICE sier at de ønsker å bygge opp spillet fra grunnen av, og ikke basere seg på allerede eksisterende shootere. Altså vil vi forhåpentligvis ikke få en Battlefield-klone med Star Wars-skin!

http://www.polygon.com/2015/4/17/8444145/star-wars-battlefront-preview-release-date

Battlefront was designed to be its own game, and it's not built on the mechanics of DICE's Battlefield series. Rather, he said, DICE started with the question, "What does someone want when they play a Star Wars game?" He said that means going "back to the core" of the franchise and "seeing where it leads us."

"The goal has never been to replicate or mimic another shooter," he said.
 
#38
Blæh. Jeg håper jeg ikke kommer til og høres altfor party pooper her, men husk at jeg har svært høye forventninger etter Battlefront 2. Før jeg ruller det toget igang, la meg først kommentere noen positive overraskelser:

- Tredje person-modus i tillegg til første person. Veldig bra at de tar meg seg dette Battlefront-særtrekket. Fryktet at det skulle gå helt FPS.
- Ingen campaign. Modig gjort! For all del, hadde jo ikke hatt noe imot en ordentlig campaign, men fint å se at de legger alle ressurser inn i det Battlefront faktisk handler om: kamp mellom spillerne på slagmarken. Halvhjerta campaigns kjenner vi godt igjen fra de nyere Battlefield-spillene, som fungerer mest for at spillet skal kunne merke av "single-player campaign" på lista.

Over alt ønsker jeg at Battlefront skal bli et fantastisk spill, men det er mye som skurrer her...

- At traileren er "Game Engine Footage" betyr shit. Alt kan se bra ut på den måten, og representerer slettes ikke hvordan spillet er. Må vente til det kommer noen faktiske gameplay-trailers, før jeg kan klare å bli entusiastisk over grafikken.
- Ingen space battles. Det verste er at de selv sier at modusen ikke er teknisk vanskelig å lage, men at det visstnok ikke er gøy for spillerne. Gah :rolleyes:
- Online multiplayer med max 40 spillere. Hørte jeg konsollifisert? Battlefront 2 hadde 64 spillere online, og jo flere jo bedre når man skal utkjempe episke Star Wars-slag.
- AT-AT'en er visstnok "on-rails"... Snork. Kjørbar AT-AT var allerede en ting i originale Battlefront, og i toern var det fantastisk å kjøre sin egen AT-AT mot rebellene på Hoth.
- Man kaller inn Y-Wing bombere, istedenfor å fly dem selv. Dette synes jeg er svært rart, mtp at vi skal kunne få kjøre både X-Wing og Millenium Falcon. Hadde jo vært perfekt å ha TIE-fighterne til å forsvare AT-AT'en mot Y-Wingene.
- Ingen Clone Wars. Fint at de fokuserer på den originale trilogien, men det er så mye unikt å hente fra Clone Wars, både når det gjelder kart og units! Særlig droidehæren er ganske annerledes, med bl.a Droideka. Kanskje kommer det i en DLC? :rolleyes:
- Ingen mod-support. Dette var jo ingen overraskelse, men fortsatt trist å vite at kapable entusiaster ikke får muligheten til å utvikle nye kart og mods.


TL;DR:
Tja, litt nedgradering fra BF2 på mange punkter. Sikkert fin grafikk da.
 

kaieivindm

Moderator
Medlem
#39
Blæh. Jeg håper jeg ikke kommer til og høres altfor party pooper her, men husk at jeg har svært høye forventninger etter Battlefront 2. Før jeg ruller det toget igang, la meg først kommentere noen positive overraskelser:

- Tredje person-modus i tillegg til første person. Veldig bra at de tar meg seg dette Battlefront-særtrekket. Fryktet at det skulle gå helt FPS.
- Ingen campaign. Modig gjort! For all del, hadde jo ikke hatt noe imot en ordentlig campaign, men fint å se at de legger alle ressurser inn i det Battlefront faktisk handler om: kamp mellom spillerne på slagmarken. Halvhjerta campaigns kjenner vi godt igjen fra de nyere Battlefield-spillene, som fungerer mest for at spillet skal kunne merke av "single-player campaign" på lista.

Over alt ønsker jeg at Battlefront skal bli et fantastisk spill, men det er mye som skurrer her...

- At traileren er "Game Engine Footage" betyr shit. Alt kan se bra ut på den måten, og representerer slettes ikke hvordan spillet er. Må vente til det kommer noen faktiske gameplay-trailers, før jeg kan klare å bli entusiastisk over grafikken.
- Ingen space battles. Det verste er at de selv sier at modusen ikke er teknisk vanskelig å lage, men at det visstnok ikke er gøy for spillerne. Gah :rolleyes:
- Online multiplayer med max 40 spillere. Hørte jeg konsollifisert? Battlefront 2 hadde 64 spillere online, og jo flere jo bedre når man skal utkjempe episke Star Wars-slag.
- AT-AT'en er visstnok "on-rails"... Snork. Kjørbar AT-AT var allerede en ting i originale Battlefront, og i toern var det fantastisk å kjøre sin egen AT-AT mot rebellene på Hoth.
- Man kaller inn Y-Wing bombere, istedenfor å fly dem selv. Dette synes jeg er svært rart, mtp at vi skal kunne få kjøre både X-Wing og Millenium Falcon. Hadde jo vært perfekt å ha TIE-fighterne til å forsvare AT-AT'en mot Y-Wingene.
- Ingen Clone Wars. Fint at de fokuserer på den originale trilogien, men det er så mye unikt å hente fra Clone Wars, både når det gjelder kart og units! Særlig droidehæren er ganske annerledes, med bl.a Droideka. Kanskje kommer det i en DLC? :rolleyes:
- Ingen mod-support. Dette var jo ingen overraskelse, men fortsatt trist å vite at kapable entusiaster ikke får muligheten til å utvikle nye kart og mods.


TL;DR:
Tja, litt nedgradering fra BF2 på mange punkter. Sikkert fin grafikk da.
Støtter mye av det du sier her @Zeldafisken! Ikke tvil om at dette faktisk er en slags "nedgradering" fra Battlefront 2.
Det jeg er redd for, er at det blir ganske vanskelig for DICE og oppretteholde Hypen helt frem til novemeber.

Og denne listen under bekymrer meg litt. Men tar ingen sorger på forskudd.
http://ps4daily.com/2015/04/star-wars-battlefronts-features-compared-to-battlefront-2/
 
Trådstarter #40
Blæh. Jeg håper jeg ikke kommer til og høres altfor party pooper her, men husk at jeg har svært høye forventninger etter Battlefront 2. Før jeg ruller det toget igang, la meg først kommentere noen positive overraskelser:

- Tredje person-modus i tillegg til første person. Veldig bra at de tar meg seg dette Battlefront-særtrekket. Fryktet at det skulle gå helt FPS.
- Ingen campaign. Modig gjort! For all del, hadde jo ikke hatt noe imot en ordentlig campaign, men fint å se at de legger alle ressurser inn i det Battlefront faktisk handler om: kamp mellom spillerne på slagmarken. Halvhjerta campaigns kjenner vi godt igjen fra de nyere Battlefield-spillene, som fungerer mest for at spillet skal kunne merke av "single-player campaign" på lista.

Over alt ønsker jeg at Battlefront skal bli et fantastisk spill, men det er mye som skurrer her...

- At traileren er "Game Engine Footage" betyr shit. Alt kan se bra ut på den måten, og representerer slettes ikke hvordan spillet er. Må vente til det kommer noen faktiske gameplay-trailers, før jeg kan klare å bli entusiastisk over grafikken.
- Ingen space battles. Det verste er at de selv sier at modusen ikke er teknisk vanskelig å lage, men at det visstnok ikke er gøy for spillerne. Gah :rolleyes:
- Online multiplayer med max 40 spillere. Hørte jeg konsollifisert? Battlefront 2 hadde 64 spillere online, og jo flere jo bedre når man skal utkjempe episke Star Wars-slag.
- AT-AT'en er visstnok "on-rails"... Snork. Kjørbar AT-AT var allerede en ting i originale Battlefront, og i toern var det fantastisk å kjøre sin egen AT-AT mot rebellene på Hoth.
- Man kaller inn Y-Wing bombere, istedenfor å fly dem selv. Dette synes jeg er svært rart, mtp at vi skal kunne få kjøre både X-Wing og Millenium Falcon. Hadde jo vært perfekt å ha TIE-fighterne til å forsvare AT-AT'en mot Y-Wingene.
- Ingen Clone Wars. Fint at de fokuserer på den originale trilogien, men det er så mye unikt å hente fra Clone Wars, både når det gjelder kart og units! Særlig droidehæren er ganske annerledes, med bl.a Droideka. Kanskje kommer det i en DLC? :rolleyes:
- Ingen mod-support. Dette var jo ingen overraskelse, men fortsatt trist å vite at kapable entusiaster ikke får muligheten til å utvikle nye kart og mods.


TL;DR:
Tja, litt nedgradering fra BF2 på mange punkter. Sikkert fin grafikk da.
Veldig mange gode poeng. Er egentlig ganske enig i mye av det. Når det gjelder at det var «Game Engine Footage» så har du helt rett i at spillet ikke nødvendigvis kommer til å se slik ut. Det typiske ville vært at dette er in-engine, men at det er rendret på en supercomputer, og de må nedskalere den faktiske gameplayen for at en PS4/Xbox One skal kunne dra det. På den andre siden mener jeg å ha lest et eller annet sted at de faktisk kjørte på en PS4. Sikkert bare meg som har «ønsketenkt» det :p

Det suger at vi ikke får campaigns. Personlig er jeg nesten mer opptatt av det, enn å spille det competativt. Jeg har lyst til å leve meg inn i Star Wars-universet, ikke bare bli owna av folk som er mye flinkere enn meg, for å sette det litt på spissen. Har forsåvidt ikke noe i mot å spille det online, det tar bare litt tid å bli «god nok». Det er i hvert fall min erfaring med andre competative FPSer.

Nå har ikke jeg så stor erfaring med store FPSer, men 20 vs 20 går helt fint. 32 vs. 32 ville likevel vært en stor forbedring. Håper banene er store nok!

At det ikke er space battles er noe dritt! Forstår ikke hvorfor de skal utelate det. De har muligheten til å lage et sinnykt stort og episk spill, men så bare begrenser de det. Tror kanskje at de er redd for å gjøre for mye på en gang og at spillet skal bli for «komplett». De vil at folk skal kjøpe det neste, og så det neste, og så det neste, og så hundrevis av DLCer.

Mhm. Prequel-æraen får mye hate, men det er nok mye på grunn av hvordan filmene er gjennomført. Skuespillere, CG, Jar Jar og sånt. Den overordna storyen er jo egentlig ganske kul! Bare se på Clone Wars-serien. Den har noen fantastiske øyeblikk! Likte veldig godt med BF og BF 2 at du kunne spille i både prequel- og sequel-tider!

Mods! Ahh, spill får alltid så mye lengre levetid når det er mulighet for modding! Igjen, dette kan ha med at de ønsker å begrense levetiden. The moneymachine affects everything!

Mhm, dette var litt deprimerende lesing!


Men alt i alt, håper det blir veldig bra, og tror jeg kommer til å få noen gode øyeblikk i det! Det er bare stor sannsynlighet for at det ikke får samme legendestatus som Battlefront 2!
 
#41
Det typiske ville vært at dette er in-engine, men at det er rendret på en supercomputer, og de må nedskalere den faktiske gameplayen for at en PS4/Xbox One skal kunne dra det. På den andre siden mener jeg å ha lest et eller annet sted at de faktisk kjørte på en PS4. Sikkert bare meg som har «ønsketenkt» det :p
Ja, det er derfor jeg misliker sånne in-engine trailere. Mener også å ha hørt at det kjørte på en PS4, men problemet er at det nok må nedskaleres til launch uansett. Vi husker alle Watchdogs :rolleyes:

Det suger at vi ikke får campaigns. Personlig er jeg nesten mer opptatt av det, enn å spille det competativt. Jeg har lyst til å leve meg inn i Star Wars-universet, ikke bare bli owna av folk som er mye flinkere enn meg, for å sette det litt på spissen. Har forsåvidt ikke noe i mot å spille det online, det tar bare litt tid å bli «god nok». Det er i hvert fall min erfaring med andre competative FPSer.
Skjønner hva du mener, altså. Jeg spiller heller ikke Battlefront for det kompetitive, men heller å leve meg inn i universet. De store og små kartene som allerede er i BF2, sammen med custom maps og mods, gjør at jeg får en svær lekegrind i Star Wars-universet, der jeg kan lage mine egne historier og campaigner. Online multiplayeren er artig, men helt ærlig, så er det altså Instant Action (enspilleren) jeg har brukt mesteparten av spilltiden min på.

Nå har ikke jeg så stor erfaring med store FPSer, men 20 vs 20 går helt fint. 32 vs. 32 ville likevel vært en stor forbedring. Håper banene er store nok!
Neida, det skal nok gå bra med 20 vs 20. De designer vel forhåpentligvis passende baner. Problemet er som sagt at jeg ser på Battlefront som det Star Wars-spillet som skal gi deg muligheten til å delta i de største slagene, og da er det litt teit at de har gått ned på spillerantallet siden sist.[/QUOTE]

At det ikke er space battles er noe dritt! Forstår ikke hvorfor de skal utelate det. De har muligheten til å lage et sinnykt stort og episk spill, men så bare begrenser de det. Tror kanskje at de er redd for å gjøre for mye på en gang og at spillet skal bli for «komplett». De vil at folk skal kjøpe det neste, og så det neste, og så det neste, og så hundrevis av DLCer.
Mhm, vi får se om det kommer i en DLC, eller om vi må vente til neste Battlefront.


Mhm. Prequel-æraen får mye hate, men det er nok mye på grunn av hvordan filmene er gjennomført. Skuespillere, CG, Jar Jar og sånt. Den overordna storyen er jo egentlig ganske kul! Bare se på Clone Wars-serien. Den har noen fantastiske øyeblikk! Likte veldig godt med BF og BF 2 at du kunne spille i både prequel- og sequel-tider!
Stemmer det, selve prequel-universet synes jeg også var ganske kult.

Mods! Ahh, spill får alltid så mye lengre levetid når det er mulighet for modding! Igjen, dette kan ha med at de ønsker å begrense levetiden. The moneymachine affects everything!
Yeah, det har nok definitivt med ønsket om å begrense levetiden å gjøre, samt å kunne selge DLC.


Men alt i alt, håper det blir veldig bra, og tror jeg kommer til å få noen gode øyeblikk i det! Det er bare stor sannsynlighet for at det ikke får samme legendestatus som Battlefront 2!
Jepp, det blir nok et dugelig spill, men vi får se hvor bra det blir.
Gleder meg til det kommer en trailer med faktisk gameplay :)
 

kaieivindm

Moderator
Medlem
#42
Mhm, dette var litt deprimerende lesing!


Men alt i alt, håper det blir veldig bra, og tror jeg kommer til å få noen gode øyeblikk i det! Det er bare stor sannsynlighet for at det ikke får samme legendestatus som Battlefront 2!
Ja, men det er lov å håpe at det nødvendigvis ikke blir slutt resultatet, med tanke på november er release. Det kan jo endre seg :)
 
Trådstarter #43
Ja, det er derfor jeg misliker sånne in-engine trailere. Mener også å ha hørt at det kjørte på en PS4, men problemet er at det nok må nedskaleres til launch uansett. Vi husker alle Watchdogs :rolleyes:
Ah, Watch Dogs. Ikke minn meg på det :p

Skjønner hva du mener, altså. Jeg spiller heller ikke Battlefront for det kompetitive, men heller å leve meg inn i universet. De store og små kartene som allerede er i BF2, sammen med custom maps og mods, gjør at jeg får en svær lekegrind i Star Wars-universet, der jeg kan lage mine egne historier og campaigner. Online multiplayeren er artig, men helt ærlig, så er det altså Instant Action (enspilleren) jeg har brukt mesteparten av spilltiden min på.
Mhm! Det er som regel single-player-opplevelsen som gir meg mest. Det å bare kunne leve seg inn i et univers, helt uavhengig av andre, er en fantastisk opplevelse (så fremt det er et bra spill). Competative blir på en måte noe helt annet. CO-OP med venner (som L4D2) er alltid gøy da. Og så har du MMO. Vi snakker egentlig helt forskjellige spill-opplevelser som er vanskelig å sammenligne :)


Neida, det skal nok gå bra med 20 vs 20. De designer vel forhåpentligvis passende baner. Problemet er som sagt at jeg ser på Battlefront som det Star Wars-spillet som skal gi deg muligheten til å delta i de største slagene, og da er det litt teit at de har gått ned på spillerantallet siden sist.


Mhm, vi får se om det kommer i en DLC, eller om vi må vente til neste Battlefront.
Ja, helt enig. Føles litt som et nederlag når spillet er mer begrenset enn forløperen, og ikke motsatt :(


Jepp, det blir nok et dugelig spill, men vi får se hvor bra det blir.
Gleder meg til det kommer en trailer med faktisk gameplay :)
Yeah! Det ser jeg fram til :)
 
Trådstarter #44
Ja, men det er lov å håpe at det nødvendigvis ikke blir slutt resultatet, med tanke på november er release. Det kan jo endre seg :)
Ja, mye kan forandre seg! Håper de hører på fansen!

Noe som hadde vært sykt fett er om det hadde blitt laget et Star Citizen-lignende spill i Star Wars-universe! Kan ikke beskrive hvor gira jeg blir bare ved tanken!
 
#48
Ehh, det er vel ca den grunnen vi har fått før også: at de vil "fokusere på planetariske kamper".
Skjønner at de ikke har noe annet valg enn å forsøke å rettferdiggjøre avgjørelsen sin, men de sikter jo til et system hvor land- og romkamper foregår på samme brett. Det blir noe helt annet enn å ha egne rombrett, sånn som i Battlefront 2, som er det fansen hadde forventet. Som en av kommentarene på siden sier det:

"What a crap reason, how is it any different to air superiority maps in Battlefield? Space battles should be a separate game mode, not an ability for people to fly away from a battle and hang out in space."
 
Trådstarter #50
Ser ut som mer skiller seg ut fra andre Battlefield spill... med ingen klasser og ingen squads.

http://www.vg247.com/2015/05/11/star-wars-battlefront-classes-squads-partners-pc-ps4-xbox-one/
Nice! Blir interessant å se hvordan dette fungerer i praksis! Kult at de i hvert fall prøver på noe nytt :D

Ehh, det er vel ca den grunnen vi har fått før også: at de vil "fokusere på planetariske kamper".
Skjønner at de ikke har noe annet valg enn å forsøke å rettferdiggjøre avgjørelsen sin, men de sikter jo til et system hvor land- og romkamper foregår på samme brett. Det blir noe helt annet enn å ha egne rombrett, sånn som i Battlefront 2, som er det fansen hadde forventet. Som en av kommentarene på siden sier det:

"What a crap reason, how is it any different to air superiority maps in Battlefield? Space battles should be a separate game mode, not an ability for people to fly away from a battle and hang out in space."
Enig! Forventet egentlig ikke at man skal kunne fly ut i verdensrommet og «chille» der mens resten av kampene forgikk på bakken. Det er egne space-battles, som du sier, uten bakkekamp jeg egentlig vil ha. Man vil jo da ikke ha problemstillingen i det hele tatt.

Meeeen, det hadde vært sykt kult om det faktisk gikk ann å ha brett der det både foregår kamper på bakken og ute i verdensrommet samtidig, og man kan sømløst bevege seg mellom områdene, opp og ned i atmosfæren. Blir man skutt ned og styrter kan man hoppe ut i fallskjerm eller noe sånt, og kan joine kampene på bakken, eller løpe til basen å få tak i et nytt skip og dra opp igjen.

Se for deg gamemodes der du forsvarer (eller angriper) en planet, hvor førsteskansen er en flåte i verdensrommet og angriperne må komme seg forbi denne for å kunne plassere troppene sine på bakken. Forsvarerne blir gradvis presset tilbake og kampene forandrer seg drastisk i løpet av et spill. Hadde vært sinnsykt kult :D
 
Topp Bunn